Železnice Srbije danas obeležavaju 129 godina postojanja i Dan železničara. Direktor Dragoljub Simonović istakao je da je nezadovoljan stanjem u tom preduzeću, kao i infrastrukturom srpskih železnica.
Povodom Dana železničara Srbije Simonović je posetio Niš i na radnom sastanaku sa rukovodiocima svih železničkih čvorova u Srbiji izneo niz primedbi na njihov rad i stanje u železnici.
"Železnica u teškom stanju i sa aspekta bezbednosti i sa apekta infrastrukture, prevoza putnika i robe, vučnih sredstava i ostalog. Prvi voz je pošao prugom Beograd-Niš 1884. godine sa ciljem da poveže dva najveća grada u Srbiji. Na meni je da sada Koridor 10 stavim u funkciju sa brzinom od 120 do 160 kilometara", rekao je Simonović.
On je rekao da očekuje da od današnjeg dana na železničkim stanicama nema više "vržina i trava", da osoblje bude ljubaznije, a rukovoodioci odgovorniji.
Obilazeći pogone Min Lokomotive i Min Vagonke, Simonović je rekao da obe fabrike moraju da rade profitabilno bez obzira na to da li će biti privatizovane ili ne.
"Mi smo tu da im nađemo posao kako bi mogli da žive od tog rada", naglasio je Simonović.
Simonović je ovom prilikom rekao da pruga Niš-Prosek treba da ostane u gradu i da rukovodstvo Železnica Srbije ne podržava ideju o izgradnji zaobilaznice koja, kao inicijativa, postoji kod rukovodstva grada već desetak godina.
Gradonačelnik Niša Zoran Perišić je na to rekao da će grad sarađivati sa rukovodstvom Železnice i po drugim, ali i po pitanju zaobilaznice.
"Intreres grada je da sarađuje sa Železnicom. Mi želimo da uposlimo gradske kapacitete, da ljudima u Min Vagonki i Min Lokomotivi ponudimo posao na remontu železnica" rekao je Perišić.
Prva pruga koja je izgrađena u Srbiji, između Beograda i Niša, puštena je u saobraćaj 15. septembra 1884. godine, a izgradnja "gvozdenog puta" predstavljala je početak intenzivnog razvoja države.