• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Policajci u civilu štitiće vozače i kontrolore

Izvor mondo.rs

Nakon što se godinama razmatralo kako da se zaštite vozači i kontrolori u prevozu, koji su neprestano izloženi i verbalnim i fizičkim napadima, čini se da su donete odluke koja će konačno zaštiti ove ljude na njihovom radnom mestu.

 Policajci u civilu štitiće vozače i kontrolore  Izvor: MONDO, Jelena Stokić

Ilustracija
Izvor: MONDO, Jelena Stokić

Kako je danas saopšteno iz gradskog Sekretarijata za saobraćaj MUP će pružiti podršku povećanju bezbednosti vozača u javnom prevozu prisustvom njihovih pripadnika u civilu na određenim linijama.

U saopštenju se navodi da je takav dogovor postignut na sastanku predstavnika MUP-a, Sekretarijata za saobraćaj i Direkcije za javni prevoz i GSP "Beograd" održanom zbog učestalih napada na vozače i vozno osoblje.

Kako se navodi u saopštenju, efikasnijem radu policije doprineće i skraćeni istražni postupak, jer će se počinioci incidenta odmah privoditi sudiji za prekršaje.

Takođe je dogovoreno da se omogući direktna veza vozača sa dežurnim centrom MUP-a, pa će vozači u slučaju napada pozivom moći direktno da kontaktiraju policiju.

Priprema i organizacija rada pripadnika MUP-a, kao i njihov rad na terenu započeće tokom ove sedmice.

U Gradskom saobraćajnom preduzeću veruju da će ova mere uroditi plodom jer je, kako kažu,  zaista vreme da se zaposleni u ovom preduzeću, pre svega vozači, pa i građani koji se voze javnim prevozom zaštite od bahatih i osionih putnika.

Slavica Stevanović, menadžer za odnose s javnošću GSP-a, kaže da je stanje postalo alarmantno jer se ove godine dogodilo više od 40 napada na vozače  zaposlene u tom preduzeću, a vrlo mali broj njih je procesuiran, odnosno poznato je samo 11 napadača.

Ono što ona ističe je da su napadi sve brutalniji, da huligani nasrću na vozače bez povoda, kao i da su nekada navodni razlozi za napad krajnje neverovatni.

"Najviše napada se dešava tokom vikenda, u ranim jutarnjim satima kada mladi, najčešće pod dejstvom alkohola, verbalno prozivaju vozače, pa onda neretko i fizički nasrnu na njih. Nekada problem nastane jer vozač neće da im stane van stajališta, ili kada ih opomene jer uvode velike i opasne pse u vozilo. Posebno je kada su derbiji i utakmice", rekla je za MONDO Stevanović  i dodala da je bilo i slučajeva gde su putnici potezali pištolje u autobusima.

Čak 259 incidenata u prevozu

Prema izveštaju MUP-a dostavljenom Mondu za osam meseci ove godine izvršeno je 259 incidenata u vozilima javnog prevoza , uključujući i verbalne i fizičke sukobe. Fizički je napadnuto 50 vozača, od čega je 29 zadobilo lakše telesne povrede. Među krivičnim delima bilo je nasilničkog ponašanja, uništenja i oštećenja tuđih stvari , nodozvoljena proizvodnja, nošenje, promet i držanje oružja i eksplozivnih naprava. U MUP-u ističu da policijski službenici u skladu sa zakom otkrivaju i procesuiraju sve počinioce i da je radom na 102 slučaja fizičkog napada na kontrolore i vozače procesuirano 92 osobe.

Ona ističe da je GSP pokušao da reši problem napada na zaposlene tako što su ugradili kamere u nove solaris autobuse i u nove tramvaje.

"Ugradili smo kamere u 30 "Kafovih" tramvaja, 32 zglobna "Ikarbusova" autobusa a do kraja godine će kamerama biti pokriveno i 200 "Solarisovih" autobusa, dok u one stare nismo jer bi ugradnja koštala previše. Međutim, ni to nije rešilo problem u potpunosti jer  huligani mogu da slome vrata na vozilu da bi ušli unutra, da udare bilo koga i da pobegnu. Ništa tu ne pomažu kamere u vozilu, panik-tester ili pleksiglas kod vozača. Napadač je identifikovan, ali blaga kaznena politika je najveći problem", ističe Stevanović.

Međutim, kada je reč o kaznenoj politici to nije baš jednostavno rešiti.

Naime, sindikat GSP-a je još prošle godine podneo zahtev Ministarstvu pravde i državne uprave da vozači dobiju status službenog lica čime bi se preventivno uticalo na incidente u javnom prevozu, ali i na povećanje kazni. Međutim, kako kažu u Ministarstvu pravde promena tog dela krivičnog zakona bi bila vrlo komplikovana jer bi tada moralo da se promeni i samo značenje pojma službeno lice.

"Još 2009. godine u zakon je uveden pojam "posao od posebnog značaja" kojim su obuhvaćene profesije i dužnosti koje imaju povećan rizik za bezbednost ljudi koji ga obavljaju, pa tako i javni prevoz", rekli su za MONDO u ministarstvu.

Kako nam je objašnjeno u krivičnom pravu sticanje statusa službenog lica uglavnom je vezano za određena javna ovlašćenja koja osoba izvorno obavlja ili su joj poverena. Vozači javnog prevoza ne obavljaju nijedno javno ovlašćenje već samo obavljaju poslove koji su predviđeni njihovim ugovorima o radu.

"Ako bi se zanimanja koja se odnose na javni prevoz uvela u pojam službenogg lica onda bi i tim pojmom morala da budu obuhvaćana i druga zanimanja od javnog značaja kao što su zdravstveni i prosvetni radnici i sl.", naglašavaju u ministarstvu i dodaju da će radna grupa zadužena za eventualne izmene Krivičnog zakona razmotriti sve podnete inicijative i u skladu sa tim eventualno pripremiti tekst takvih izmena.

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

marko

jos kada bi normalno isli a ne da ih cekamo po 35nin (konkretno mislim na liniju 42) pogotovo na kisi, i onda kada stignu po dva za redom treba onako mokar smrznut da vozacu otpevamo pesmicu . nisam za nasilje ali neka oni ispostuju putnike (red voznje) i biko bi extra

Stiklica

Prvo treba promeniti zakon. Da li ce to ikada biti u planu,ne znamo,ali je cinjenica da nam zakon ne valja. Poostriti kazne za sve huligane i nasilnike bilo koje vrste pa cemo se svi osecati bezbednije. Slusam bas danas za decake blizance koju su huligani napali na sred ulice na Karaburmi,uzas! Bilo bi dobro da se pojaca interna kontrola u policiji,jer policajaca nigde nema. Moze po jedan pozornik da bude na ulici,znam provereno koliko ima zaposlenih. Pa gde su. Sramota. Molim u ime svih vozaca,putnika,lekara,svakog radnika,svih gradjana da nas zastitite! Hvala!

skuplja dara nego mera

Ha ha ha. Bolje se smejati, nego plakati. Po STOTI put, Bg prevoz se finansira IZ GRADSKOG BUDZETA sa 70%!!! Dakle, SVAKO onaj ko puni gradski budzet, hteo ili ne hteo, placa gradski prevoz, pa makar se NIKAD ne provozao ni jednu jedinu stanicu. Dakle, ako markica u proseku, sa povlascenim kategorijama kosta 2000 din - svaki gradjanin daje jos 4,667 dinara preko gradskog budzeta mesecno. To je mozda jedna klupa, ili neka bude jedna klupa u parku na svaka tri meseca od SVAKOG Bg gradjanina. Uvedite i helikoptere i BIA i PTJ da cuvaju kontrolore koji rade za 180€ neto - ali da Busplus ima svojih 600,000€ mesecno... Garantujem da bi prevoz bio jeftiniji za svakog gradjanina kada bi bio besplatan! (samo sa tih 70% iz budzeta) ali bez kradje goriva, delova, Busplusa, tendera, provizija... Srbistan.

special image