• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Najveći avion na svetu sleteo u Zagreb

Izvor MONDO/Beta

Najveći avion na svetu "antonov 225", sleteo je danas na aerodrom Pleso u Zagrebu da bi ukrcao transformator težak 140 tona koji je firma Končar-Energetski transformatori proizvela za jednu filipinsku hidrocentralu.

Transformator vredan 1,7 miliona evra iz Zagreba će tako do Filipina prevesti najveći teretni avion na svetu iz Ukrajine, jer se filipinski kupac odlučio na skuplji, ali brži prevoz avionom, pošto zbog kvara postojećeg transformatora snosi gubitke.

Prema dostupnim podacima, prevoz avionom nazvanim Mriya, što na ukrajinskom znači san, trajaće dva dana, a košta čak tri miliona dolara.

Najveći avion na svetu "antonov 225", sleteo je danas na aerodrom Pleso u Zagrebu da bi ukrcao transformator težak 140 tona koji je firma Končar-Energetski transformatori proizvela za jednu filipinsku hidrocentralu.
Izvor: YouTube

Utovar će početi u subotu i trajaće oko 14 sati, prenose hrvatski mediji.

Uz jake mere opreza sinoć je na aerodorom Pleso dopremljen najveći pojedinački teret u istoriji vazdušnog prevoza u Hrvatskoj.

Hrvatska radiotelevizija izvestila je da je iz Končarove proizvodnje u Zagrebu do aerodroma transformator putovao čak četiri sata.

Kamionom je upravljao Krešo Kozina.

S obzirom da je kamion vozio od pet do maksimalno 15 kilometara na sat na Pleso je stigao tek u petak u jutarnjim satima.

Rok za izradu transformatora bio je pet i po meseci, ali je skraćen za 35 dana.

Leteći div dug je 84 metra, raspon krila mu je 88, a visina 18 metara.

"Antonov 225" prazan ima oko 300 tona, a rekordan teret koji je dosad prevezao je 189 tona težak generator 2009. godine.

Maksimalna težina tereta u teretnom prostoru je 250 tona, a najveća težina koju može poneti "na leđima" je 200 tona i s takvim teretom može leteti na udaljenosti 4.500 kilometara, dok s maksimalnom količinom goriva stiže na odredišta udaljena 13 do 15.000 kilometara.

Ovaj leteći div drži gotovo 240 rekorda u svetu vazduhoplovstva i vazdušnog prevoza.

Antonov bi iz Zagreba trebalo da preveze glavni deo transformatora snage 318 megavoltampera, a ostatak će biti transportovan redovnim aviolinijama.

Komentari 27

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

CCCC

Niko ne spominje one najglavnije. Radnike koji su napravili transformator za 35 dana a potrebno vreme je 5 meseci. Svaka čast ljudi, želim Vam da i tako budete plaćeni za takav podvig.

sashko69

@CCCC Nisi lepo pročitao vest, vreme izrade transformatora je skraćeno ZA 35 dana, a ne NA 35 dana, što će reći da im je umesto planiranih pet i po bilo potrebno četiri i po meseca.

igor 9

Tchetnik air ima da postati mnooge rekorde..nikad Nele i nadrealisti nisu pogresili tako da uz Air Serbia dobijamo i praavu srpsku aviokompaniju;)

special image