Zdravlje
Davaoci bubrega ne umiru ranije
Zdrave osobe koje su donirale bubreg nisu izložene riziku da umru pre nego osobe koje nisu davaoci, objavili su američki stručnjaci sa Medicinskog fakulteta Univerziteta Hopkins u Baltimoru.
Simptomi i lečenje glaukoma
Povodom 12. marta, Svetskog dana borbe protiv glaukoma, stručnjaci ukazuju da se radi o očnom oboljenju zbog kog dolazi do postepenog propadanja očnog živca i neizlečivog slepila.
Sve više maloletnih alkoholičara
Istraživanja pokazuju da alkohol redovno konzumira sedam od deset maloletnika, pogotovo od kako su u modi alkoholni maratoni u pabovima, pivnicama, diskotekama i žurke po stanovima prijatelja gde se pije do padanja pod sto.
Papajom protiv tumora dojke, jetre, pluća...
Verovanja brojnih azijskih naroda su potvrđena - ekstrakt i čaj od lišća papaje imaju jaka antikancerogena svojstva protiv širokog spektra tumora, potvrdili su američki naučnici u najnovijoj studiji.
Rano otkrivanje bolesti bubrega najbitnije
Oko 500 miliona ljudi širom sveta, jedan na deset odraslih osoba, ima neki oblik oštećenja bubrega sa tendencijom rasta, rečeno je u četvrtak na konferenciji za novinare povodom Svetskog dana bubrega.
Kliničkom centru Srbije veštačka srčana pumpa
Princeza Katarina Karađorđević i šef Kardiohirurgije Univerzitetske bolnice u Ženevi Afksendios Kalangos poklonili su u sredu veštačku srčanu pumpu Klinici za kardio-hirurgiju Instituta za kardiovaskularne bolesti Kliničkog centra Srbije.
Istine i mitovi u vezi sa trbušnjacima
Ako slušate sve moguće savete u vezi sa stomačnim mišićima, radićete trbušnjake dok se ne onesvestite. Treba li tako?
Nema opasnosti od virusa H1N1 tokom leta
U Evropi teško da će u skorije vreme biti zabeležen novi jači talas pandemijskog gripa, ali je naredne zime na severnoj hemisferi verovatno obnavljanje lokalnih epidemija, saopštio je Evropski centar za kontrolu i prevenciju bolesti (ECDC).
Lažni "cialis" u apotekama
Inspekcija za lekove i medicinska sredstva Ministarstva zdravlja je pokrenula postupak za privredni prestup protiv Zdravstvene ustanove, apoteke "Tijana MM" iz Zemuna, kao i prekršajne prijave protiv nekoliko apoteka u kojima je pronađen falsifikat leka "cialis".
Mleko povećava rizik od raka prostate
Konzumiranje prevelikih količina mlečnih proizvoda a, pre svega, mleka može da poveća opasnost od pojave raka prostate, pokazali su rezultati kanadskog istraživanja.
Vitamin D aktivator imunog sistema
Vitamin D je ključan za aktiviranje imunog sistema organizma, a oko polovine čovečanstva nema dovoljnu koncentraciju tog vitamina u krvi, što znači da ima smanjene izglede da se izbori s infekcijama, zaključio je tim danskih stručnjaka.
Jedna jabuka dnevno za jači imunitet
Konzumiranje po jedne jabuke dnevno moglo bi da pojača imunološki sistem ljudi i smanji upale vezane za višak kilograma i dijabetes, pokazali su rezultati američkog istraživanja.
Bakterije iz probavnog trakta uzrok oboljenja
Neke od stotina bakterija koje se mogu naći u digestivnom traktu čoveka mogle bi da budu u vezi sa specifičnim oboljenjima kao što su rak, dijabetes i gojaznost, objavio je međunarodni tim stručnjaka.
Dame vinopije se ne goje?
Žene koje piju vino u normalnim količinama imaju manji rizik od debljanja, objavili su američki naučnici nakon sprovedene studije.
Testiranjem DNK do uspešne dijete
Osobe koje žele da oslabe mogle bi jednostavnim testiranjem DNK da utvrde da li im više odgovara dijeta sa smanjenim sadržajem masti ili ugljenih hidrata, poručuju američki stručnjaci sa Stenford univerziteta.
Pojeftinili lekovi koji se izdaju na recept
Nova lista lekova koji se izdaju o trošku Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje (RZZO) usvojena je u četvrtak i proširena je za 250 generičkih lekova, što pacijentima omogućava veći izbor lekova i veću paletu oblika, doza i pakovanja.
Kafa uz ručak smanjuje rizik od dijabetesa
Jedno novo brazilsko istraživanje je potvrdilo tezu da konzumiranje kafe smanjuje rizik od dijabetesa, ali samo ukoliko se pije uz ručak.
Napokon - aparat protiv migrene
Milione ljudi koji boluju od migrene obardovaće vest da su američki naučnici iz kalifornijske kompanije "Neuroliv" (Neuralieve) konstruisali magnetski uređaj za njeno uklanjanje.
Zelena kafa i u Srbiji povučena iz prodaje
Preduzeće "Elephant" povuklo je iz prodaje napitak Zelena kafa, posle pisanja medija o tom proizvodu.
Pomereno održavanje "Ženskog bazara zdravlja"
Umesto u ponedeljak 8. marta, četvrti "Ženski bazar zdravlja" u organizaciji Dobrotvornog fonda "Katarina Rebrača“, održaće se u subotu 17. aprila 2010. godine od 10 do 18 časova na Trgu Republike.
Razmislite dobro pre korekcije vida laserom
Hirurški zahvat na oku uz upotrebu lasera, procedura poznata pod nazivom LASIK, primjenjuje se za korekcije koje omogućavaju ljudima da normalno vide bez naočara ili kontaktnih sočiva.
Što pre početi sa zračenjem nakon operacije
Što duže čekaju na zračenje posle operacije raka dojke, žene su izloženije povraćaju bolesti, upozorio je američko-kanadsko-japanski tim stručnjaka.
Čokoladno mleko nakon fizičkog napora
Stručnjaci sa Univerziteta u Indijani (SAD) došli su do zaključka da je čokoladno mleko izuzetno delotvorno za oporavak sportista i ljudi koji se bave fizički zahtevnim poslovima.
Neuroproteze - veza između čoveka i mašine
U SAD je već razrađen i odobren uređaj - interfejs između mozga i aparata koji omogućuje prenošenje informacije neposredno od mozga čoveka do elektronskih uređaja. Ti interfejsi mozak-mašine, koji se još nazivaju i neuroproteze, moći će da se koriste u medicini.
Kateter za srce koji sprečava aritmiju
Relativno nova procedura sve više se dokazuje kao mnogo delotvornija u lečenju pacijenata sa nepravilnim otkucajima srca od uobičajene terapije lekovima. To je dobra vest za one sa tim potencijalno smrtonosnim poremećajem.
Na putovanju se češće razbolimo
Svako može da oboli na putovanju, ali su muškarci i žene skloni različitim bolestima vezanim za put, utvrdili su švajcarski stručnjaci sa Ciriškog univerziteta.
Prva pomoć kod kuće
Neprijatnosti kao što su vrtoglavica, krvarenje iz nosa ili štucanje često se dešavaju, a uvek je dobro znati kako ove tegobe možete sami da ublažite i otklonite.
Retke bolesti pogađaju osam odsto populacije
Oko 80 odsto retkih bolesti je genetskog porekla, a kod 50 odsto se prvi simptomi javljaju već pri rođenju ili u ranom detinjstvu, ističe Svetska zdravstvena organizacija povodom 28. februara, Evropskog dana retkih bolesti.
Uloga kalcijuma u lečenju astme
Grupa francuskih naučnika iz Centra za fiziopatologiju u Tuluzu otkrila je ulogu kalcijuma u aktivnosti ćelija imunološkog sistema astmatičnih osoba, što može da bude nov korak u lečenju tog oboljenja.
Čokolada smanjuje rizik od moždanog udara
Ako jedete čokoladu, imate dobre izglede da smanjite opasnost od moždanog udara!

