• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pilot tužio Jat zbog diskriminacije

Pilot Aleksandar Pfajfer tužio Jat ervejz zbog diskriminacije na radnom mestu jer je Nemac. Na poslu ga zvali "General Ler".

Pilot-kapetan "Jat ervejza" Aleksandar Pfajfer podneo je Četvrtom opštinskom sudu tužbu protiv te kompanije zbog sistematske diskriminacije i zlostavljanja na radu na nacionalnoj i verskoj osnovi, izjavio je šef njegovog pravnog tima Vladimir Sekić.

Ovo je prvi postupak koji je pred sudom pokrenut na osnovu Zakona o zabrani diskriminacije koji je nedavno stupio na snagu.

Tužbenim zahtevom od 29. juna ove godine Pfajfer traži od suda da utvrdi da je rukovodstvo "Jat ervejza" prema njemu diskriminatorski postupalo i zlostavljao ga na radu nizom postupaka zato što je po nacionalnosti Nemac, katoličke veroispovesti, kao i da se naloži prestanak takog ponašanja.

On je naveo da je postupcima rukodovstva sprečeno njegovo napredovanje u službi i stručno usavršavanje, a godinama je nazivan pogrdnim imenom "General Ler" (zadužen za organizovanje bombardovanja Beograda 6. aprila 1941. godine).

U tužbi se dodaje da rukovodioci "Jata" nisu dozvolili Pfajferu da postane prvi pilot-kapetan na "boingu 727", 2000. godine, nisu ga 2005. godine uputili po konkursu na obuku za "boing 737", prekinuli su svaki vid normalne komunikacije sa njim, a zatim su ga početkom juna 2009. godine pozivali na službene razgovore koje su odbili da održe.

Sekić je napomenuo da je u poslednjih godinu dana na Pfajferovim letovima bilo šest teških kvarova, izrazivši sumnju da su u pitanju bile slučajnosti.

On objašnjava da je podnošenje tužbe sudu, posle višegodišnjeg zlostavljanja na radu kod Pfajfera iniciralo besprimerno ponašanje njegovih kolega odnosno pretpostavljenih krajem maja ove godine.

Pfajfer je 26. maja od kolege saznao da je protiv njega kapetan instruktor Glišić, inače jedan od rukovodioca JAT-a, podneo prijavu (voyage report) jer je, navodno, pilotsku kabinu posle leta "ostavio kao svinjac", naveo je Sekić.

Kako od nadređenih nije uspeo da sazna o čemu se radi, podneo je dva pisana zahteva da mu se ostavi kopija navedene prijave kako bi se o njoj izjasnio, pošto smatra da je lažna i zlonamerna, ali ona do danas njemu nije dostavljena.

Potom je usledilo i šikaniranje od njegovih pretpostavljenih, rekao je Sekić.

Takođe, Pfajfer je 2. jula pismenim putem apelovao na generalnog direktora "Jat ervejza" Srđana Radovanovića, da svojim angazovanjem i autoritetom spreči svako dalje diskriminatorsko ponašanje i zlostavljanje na radu Jatovog rukovodstva prema njemu, ali da je, umesto toga, dobio upozorenje pred otkaz, naveo je Sekić.

"Dve sedmice po podnošenju tužbe, 14. jula, Pfajfer je dobio pisano upozorenje pred otkaz, usled čega je pretpeo stres praćen visokim pritiskom", kazao je Pfajferov punomoćnik.

Prema njegovim rečima, lekar Zavoda za vazduhoplovnu medicinu "Jata" konstatovao je u izveštaju da je Pfajfer "privremeno nesposoban za rad" i uputio ga da otvori bolovanje, na kojem je i danas.

Sekić je izrazio sumnju i u pravilnost odluke Četvrtog opštinskog suda u Beogradu koji je po zakonu o zabrani diskriminacije dužan da po ovoj tužbi postupa hitno, a koji je 1. jula odbio da naloži "Jat ervejzu" da prestane sa diskriminacijom njegovog klijenta i pruži mu sudsku zaštitu.

On je naveo da je pravni tim Pfajfera zbog ovog slučaja uputio predstavke Narodnoj kancelariji predsednika Srbije Borisa Tadića i ministarstvima za rad, za ljudska i manjinska prava i pravde.

Narodna kancelarija je reagovala i uputila pritužbu sudu kao i Ministarstvo za ljudska i manjinska prava koje je upozorilo "Jat" i skrenulo mu pažnju da je "neprihavtiljo svako diskriminatorsko postupanje i zlostavljanje na radu, s obzirom da je Srbija članica više međunarodnih konvencija o zabrani zlostavljanja na radu", podsećajući da je takav vid ponašanja suprotan Ustavu i zakonima Srbije.

Predsednik Udruženja linijskih pilota Srbije, kapetan instruktor Predrag Radosavljević, u pismu kapetanu Pfajferu, pored materijalne podrške navodi da je "tačno da su i drugi članovi Udruženja pretrpeli sličnu vrstu neopravdanog šikaniranja od strane poslodavca (Jata) u određenim fazama svoje karijere..."

Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije, do danas nije odgovorio na molbu Pfajfera za neophodno pružanje zaštite i pomoći.

Pfajfer tužbom potražuje naknadu materijalne i nematerijalne štete, od 20 miliona dinara zbog narušavanja integriteta, kao i prihičkog i fizičkog stanja.

Od 2000. godine do danas pred Četvrtim opštinskim sudom u Beogradu protiv "Jat ervejza" je pokrenuto više od 2.000 radnih sporova, a neki od njih i danas traju.

(Tanjug/arhivska fotografija)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image