Popularnost nacionalnih televizija raste iz godine u godinu, pokazalo je istraživanje o gledanosti TV i radio stanica u Srbiji 2009. godine.
"Lokalne televizije najgledanije su između 18 i 19.30 h, odnosno uoči Drugog dnevnika RTS, kada emituju svoj informativni program", rekao je Predrag Lozović iz "AGB Nilsen medija riserča".
On je dodao da je i proglašenje epidemije novog gripa doprinelo rastu popularnosti lokalnih medija, jer su se građani na njima informisali o razvoju situacije.
"Građanima je televizija glavni izvor informisanja sa 85 odsto zastupljenosti. Sledi štampa sa 11, i radio i Internet sa po dva odsto", rekla je Jasna Milošević iz "Ipsos stratedžik marketinga".
Ona je navela da učesnici istraživanja smatraju da je televizija "brz, precizan, informativan i uticajan" medij, dok novinare u štampi ocenjuju kao "dobre, ali ponekad preobimne".
"Radio se smatra konzervativnim, dok je Internet moderan", rekla je Miloševićeva.
Na radiju slušaoci najčešće traže muziku (85,4%), zatim kraće vesti (35,6%), sportske informacije (deset odsto), a najmanje politički program (9,6 odsto).
Među nacionalnim radio stanicama najveći rejting imao Radio S (13,2), zatim B92 (8,3) i Prvi program Radio Beograda (4,4 odsto). Građani radio slušaju u proseku 174 minuta dnevno, uglavnom radnim danima, a najveća je konkurencija televiziji u jutarnjim časovima, odnosno od pet do osam sati ujutru, prenosi Tanjug.
Miloševićeva je rekla i da publika uglavnom sluša iste stanice kod kuće i na poslu, dok ih češće menja u kolima. Najčešće se traže nove stanice zbog reklama, druge muzike, ali i kvaliteta signala.
(MONDO, foto Guliver/Getty images)