ANDROID  DOWNLOAD  BESPLATNI SMS


Drmni koka-kolu pre nego što tražiš povišicu

03. februar 2010. 11:26 > 11:33

Studija koju su sproveli naučnici sa Univerziteta Južne Dakote pokazala je da porast šećera u krvi doprinosi donošenju smirenih i mudrih odluka, dok nedostatak glukoze vodi do impulsivnih poteza.

U anketi, u kojoj je učestvovalo 65 osoba, naučnici su postavili seriju pitanja sa ciljem da učesnici izaberu da li će izvesnu svotu novca da dobiju sutra, ili da se odluče za veću sumu, ali nešto kasnije.

Na polovinu pitanja učesnici su odgovarali praznog stomaka, a na drugu polovinu nakon što su popili gazirano piće sa šećerom ili zaslađivačem.

"Deset minuta nakon što su popili piće sa šećerom, učesnici su se radije odlučivali za veću sumu koju će kasnije dobiti", kaže Sjao-Tjan Vang, jedan od psihologa koji su sproveli studiju čiji su rezultati objavljeni u časopisu "Psychological Science".

"To je kao pri jelu: ako imamo povećanu količinu šećera u krvi, možemo duže da čekamo do sledećeg obroka", objasnio je naučnik.

"Studiju smo sproveli kako bismo saznali da li količina šećera u krvi reguliše ne samo navike u ishrani, već i donošenje odluka. Drugim rečima, da li možemo duže da čekamo kako bismo dobili više novca ako je količina šećera veća. Otkrili smo da je odgovor da", precizirao je Sjao-Tjan Vang, koji je rukovodio istraživanjem zajedno sa psihologom Robertom Dvorakom.

(MONDO)


Svi članci u kategoriji SvetRSS


Svi članci u kategoriji SrbijaRSS


Svi članci u kategoriji ex-YURSS


Info
Svet
Srbija
Ex-YU
Hronika i društvo
Press izbor
Posao
Ekonomija
Novi grip
Najpopularnije
Zabava
Zvezde i tracevi
Kultura
Ludi svet
Rijaliti TV
Muzika
Film
Najpopularnije
Sport
Fudbal
Košarka
Tenis
Ostali sportovi
Najpopularnije
Magazin
Igrice
Porodica
Ljubav i Seks
Komunikacije
Lifestyle
Zdravlje
Travel
Najpopularnije
Vodic
Bili smo na
Recenzije
Foto
Video
Multimedia
Foto
Video
Servisi
webmail
biz:sms
Besplatni SMS
prepaid dopuna
mondo shop
X