U prodavnicama širom Srbije sniženja letnje odeće i obuće su od 20 pa do 60 odsto. Tako se kupaći kostimi mogu kupiti za 690 dinara, majice od 490 dinara, ženske i muške košulje za 990 dinara, haljine od 690 dinara...
U "Najkiju" (Nike) muške papuče koštaju od 1.499 do 1.990, a ženske japanke za 2.490. U "Springfildu" (Springfield) je za patike potrebno izdvojiti svega 1.990 dinara, a za mušku košulju 1.299 dinara. U prodavnici obuće "Aldo" cene su snižene i do 50 odsto pa se baletanke mogu kupiti za 2.900, a muške cipele za 4.900 dinara.
U "Zari" majice koštaju 490, košulje 999, bluze 799, a cipele i sandale 2.990 dinara.
Najveća gužva u srpskoj prestonici je u radnjama u Bulevaru kralja Aleksandra, ali i u kineskom tržnom centru u Bloku 70. Na obe lokacije kupaći kostimi koštaju od 250 do 1.000 dinara, majice od 150 dinara, haljine od 500 dinara, suknje i muški šortsevi od 300 dinara, lanene pantalone od 700 dinara, a papuče i sandale minimum 450 dinara.
I u većini novosadskih prodavnica firmirana odeća može da se kupi na letnjoj rasprodaji, po cenama koje su niže od 20 do 60 odsto. U "Ledžendu" (Legend) sve može da se nađe mnogo jeftinije. Majice koštaju 990 dinara "Riplej" (Replay) haljine 5.490. "Ribok" (Reebok) patike umesto 13.000 koštaju 9.000, a "Lakostine" (Lacoste) 5.900.
Velike trgovine u Kragujevcu zasad imaju popuste od 50 odsto na drugi kupljeni proizvod ili sniženje "do 50 odsto". Prodavnica obuće "Bata" ima dve opcije sniženja, drugi par upola cene ili sniženje od 20 odsto za jedan par cipela. U "Teranovi" (Terranova) i "Njujorkeru" (New Yorker) mogu se letnje haljine pazariti i za 900 dinara, a majice za polovinu te cene.
Bez obzira na aktulena sniženja, kupci kažu da im cene nisu pristupačne. Studentkinja Filozofskog fakulteta Milica Petrović tvrdi da su realne cene obuće i odeće mnogo niže od onih koje se nalaze u ponudi.
"Lepo je videti 'sale', '-50 odsto', ali to nije ništa. Imala sam sreću da putujem po svetu. Sve što je sada na sniženju kod nas, van granica naše zemlje je duplo jeftinije. Sa druge strane, retko koja prodavnica kod nas poštuje poruku koja stoji na izlogu", kaže za "Press" Petrovićeva.
Načelnik tržišne inspekcije za grad Beograd Radenko Ćetković kaže, međutim, da se u radnjama poznatih robnih marki poštuju istaknuta sniženja.
"Obavezno kontrolišemo sva sniženja. Veliki lanci uglavnom poštuju sve oglasne poruke. Naravno, uvek ima prekršaja ali to nije nikakva masovna pojava. Mi imamo problema sa manjim radnjama. Naime, ako postoji sniženje, i ako je nešto koštalo 10.000 a sada 7.000 dinara, stara cena mora da bude precrtana", kaže Ćetković.
(MONDO)