Među 2.500 vozača koji su u prvih šest meseci prekoračili brzinu na autoputu, njih 70 odsto, ili 1.750 je vozilo brzinom zbog koje se ide u zatvor.
Zahvaljujući policijskim presretačima, smanjen je broj najtežih prekršaja na autoputu kroz Srbiju i na Ibarskoj magistrali, izjavio je FoNetu šef Odseka za interventnu kontrolu saobraćaja Uprave saobraćajne policije Milan Petrov, ističući da je efekat još veći u njihovom preventivnom delovanju.
Petrov je podsetio da su presretači uvedeni u junu 2008.godine, od kada neprekidno kontrolišu te deonice, napominjući da su u prvih šest meseci 2010. otkrili 3.000 prekršilaca.
Među njima, 2.500 je vozilo brže od dozvoljene brzine, od kojih je čak 70 imalo prekoračenje zbog kojeg se ide u zatvor.
"Veća uloga presretača je u preventivnoj formi, nego u represivnoj. Mislim da je mnogo veći efekat naša sama pojava na terenu, jer se vozači vrlo brzo obaveste o tome", objasnio je Petrov.
Kako je precizirao, vozači se vrlo brzo obaveste o presretačima, čim jedan bude zaustavljen, i onda svi poštuju propise.
U preventivnom delovanju, ukazao je Petrov, velika je pomoć Interneta, jer se vozači preko svojih blogova i foruma obaveštavaju i dojavljuju o presretačima.
Prema rečima Petrova, na podrućjima gde su delovali presretači bilo je manje najtežih udesa i prekršaja.
Vozila presretači, istakao je on, opremljena su kamerama koje snimaju iza i ispred vozila i sve prekršaje video dokumentuju, tako da se vozač zaustavi tek kad se sve snimi i onda mu se predoči snimak.
Kamere u presretačima mogu i da zumiraju, dodao je Petrov, tako da se vide i registarske tablice vozila u prekršaju, lice vozača, koliko je ljudi u automobilu i šta rade.
Kada se prekršaj dokumentuje, na zadnjem delu presretača se na srpskom, nemačkom i engleskom jeziku ispisuje naredba da se vozilo zaustavi.
Neretko se, precizirao je Petrov, posebno na Ibarskoj magistrali i kod Subotice i Vranja, dešava da vozila
prekršaj prave pretičući preko pune linije upravo policijski presretač, ili kolonu u kojoj se on nalazi.
(FoNet)
Petrov je podsetio da su presretači uvedeni u junu 2008.godine, od kada neprekidno kontrolišu te deonice, napominjući da su u prvih šest meseci 2010. otkrili 3.000 prekršilaca.
Među njima, 2.500 je vozilo brže od dozvoljene brzine, od kojih je čak 70 imalo prekoračenje zbog kojeg se ide u zatvor.
"Veća uloga presretača je u preventivnoj formi, nego u represivnoj. Mislim da je mnogo veći efekat naša sama pojava na terenu, jer se vozači vrlo brzo obaveste o tome", objasnio je Petrov.
Kako je precizirao, vozači se vrlo brzo obaveste o presretačima, čim jedan bude zaustavljen, i onda svi poštuju propise.
U preventivnom delovanju, ukazao je Petrov, velika je pomoć Interneta, jer se vozači preko svojih blogova i foruma obaveštavaju i dojavljuju o presretačima.
Prema rečima Petrova, na podrućjima gde su delovali presretači bilo je manje najtežih udesa i prekršaja.
Vozila presretači, istakao je on, opremljena su kamerama koje snimaju iza i ispred vozila i sve prekršaje video dokumentuju, tako da se vozač zaustavi tek kad se sve snimi i onda mu se predoči snimak.
Kamere u presretačima mogu i da zumiraju, dodao je Petrov, tako da se vide i registarske tablice vozila u prekršaju, lice vozača, koliko je ljudi u automobilu i šta rade.
Kada se prekršaj dokumentuje, na zadnjem delu presretača se na srpskom, nemačkom i engleskom jeziku ispisuje naredba da se vozilo zaustavi.
Neretko se, precizirao je Petrov, posebno na Ibarskoj magistrali i kod Subotice i Vranja, dešava da vozila
prekršaj prave pretičući preko pune linije upravo policijski presretač, ili kolonu u kojoj se on nalazi.
(FoNet)