Skupština Srbije usvojila je danas Zakon o trgovini, koji uređuje uslove i način za obavljanje trgovine na jedinstvenom tržištu Srbije i zaštitu od nepoštene tržišne utakmice.
Zakon bi, prema rečima predlagača, trebalo da obezbedi stabilno i snabdeveno tržište uz što manje mešanje države u trgovinu.
Propisano je da se trgovina obavlja slobodno na tržištu, a zabranjena su ograničenja slobode obavljanja trgovine.
Uvodi se zabranja svakog oblika diskriminacije u pogledu uslova za obavljanje trgovine ili narušavanja ravnopravnosti trgovaca na tržištu.
Zakon uređuje sistem zaštite privrednih subjekata od akata samovolje uprave, a novina je i da će deo inspekcijskog nadzora obavljati jedinice lokalne samouprave posredstvom komunalne inspekcije.
Trgovci su, kako je utvrđeno, dužni da u tržišnoj utakmici postupaju pošteno i ne nanose štetu drugim trgovcima i kupcima, kao i u javnom interesu u skladu sa poslovnim moralom i dobrim poslovnim običajima.
Zakon definiše preciznu podelu prema mestu trgovine na - trgovinu u prodajnom objektu i trgovinu izvan objekta, a novina je i definisanje svih trgovinskih formata koji postoje na tržištu - hipermarketa, šoping molova, autleta, diskonta, tržnih centara.
Propisani su i uslovi za obavljanje trgovine na malo, tako da je uvedena obaveza isticanja deklaracije, poslovnog imena, radnog vremena trgovca, kao i isticanje cena na lako uočljiv način.
(Beta)
Propisano je da se trgovina obavlja slobodno na tržištu, a zabranjena su ograničenja slobode obavljanja trgovine.
Uvodi se zabranja svakog oblika diskriminacije u pogledu uslova za obavljanje trgovine ili narušavanja ravnopravnosti trgovaca na tržištu.
Zakon uređuje sistem zaštite privrednih subjekata od akata samovolje uprave, a novina je i da će deo inspekcijskog nadzora obavljati jedinice lokalne samouprave posredstvom komunalne inspekcije.
Trgovci su, kako je utvrđeno, dužni da u tržišnoj utakmici postupaju pošteno i ne nanose štetu drugim trgovcima i kupcima, kao i u javnom interesu u skladu sa poslovnim moralom i dobrim poslovnim običajima.
Zakon definiše preciznu podelu prema mestu trgovine na - trgovinu u prodajnom objektu i trgovinu izvan objekta, a novina je i definisanje svih trgovinskih formata koji postoje na tržištu - hipermarketa, šoping molova, autleta, diskonta, tržnih centara.
Propisani su i uslovi za obavljanje trgovine na malo, tako da je uvedena obaveza isticanja deklaracije, poslovnog imena, radnog vremena trgovca, kao i isticanje cena na lako uočljiv način.
(Beta)