Putarina u Srbiji neće biti povećana i o tome Vlada Srbije uopšte neće raspravljati, kaže za "Blic" ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.
Povećanje putarine tražio je Zoran Lilić, predsednik Upravnog odbora JP "Putevi Srbije", podseća beogradski dnevni list.
"Od povećanja putarine nema ništa. To je stav Vlade Srbije i moj lično. Ne možemo da rizikujemo i da teramo ljude da obilaze našu zemlju, a to bi se sigurno postiglo povećanjem putarina. Setite se kako je bilo posle poslednjeg povećanja cena kada su Grci odmah blokirali granicu. Podizanje putarina je jedan srazmeran proces. Ne može Srbija da podigne putarinu, a da to niko nije uradio u region", poručuje Mrkonjić.
On kaže da postoje drugi načini da se prikupe sredstva za održavanje puteva pošto je to bio glavni argument za povećanje koji je izneo Lilić.
Predsednik Upravnog odbora JP "Putevi Srbije" je pre dva dana bez konkretnog predloga zatražio korekciju cena, a 26. maja to je učinio i Zoran Drobnjak, direktor ovog preduzeća, zatraživši povećanje taksa za 11 odsto.
Na pitanje koji su glavni razlozi za poskupljenje putarine u JP "Putevi Srbije" "blicu je juče rečeno da je putarina smanjena u februaru prošle godine za vozila sa stranim oznakama. To smanjenje od 40 odsto izazvalo je pad prihoda od putarine za 3,4 milijarde dinara, kažu u ovom preduzeću.
Inače, ne računajući Hrvatsku, putarine u Srbiji su među najskupljim u regionu. U mnogim zemljama u okruženju nema putarina, već funkcioniše sistem vinjeta. To je korišćenje autoputeva sa vremenskim ograničenjem a opšti je utisak da je ovakav sistem povoljniji za vozače.
Četiri dana vožnje putevima u Mađarskoj košta 6,40, u Austriji desetodnevna vinjeta košta 7,60, u Bugarskoj sedmodnevna četiri, dok u Sloveniji za sedam dana treba izdvojiti 15 evra, piše "Blic".
(MONDO)
"Od povećanja putarine nema ništa. To je stav Vlade Srbije i moj lično. Ne možemo da rizikujemo i da teramo ljude da obilaze našu zemlju, a to bi se sigurno postiglo povećanjem putarina. Setite se kako je bilo posle poslednjeg povećanja cena kada su Grci odmah blokirali granicu. Podizanje putarina je jedan srazmeran proces. Ne može Srbija da podigne putarinu, a da to niko nije uradio u region", poručuje Mrkonjić.
On kaže da postoje drugi načini da se prikupe sredstva za održavanje puteva pošto je to bio glavni argument za povećanje koji je izneo Lilić.
Predsednik Upravnog odbora JP "Putevi Srbije" je pre dva dana bez konkretnog predloga zatražio korekciju cena, a 26. maja to je učinio i Zoran Drobnjak, direktor ovog preduzeća, zatraživši povećanje taksa za 11 odsto.
Na pitanje koji su glavni razlozi za poskupljenje putarine u JP "Putevi Srbije" "blicu je juče rečeno da je putarina smanjena u februaru prošle godine za vozila sa stranim oznakama. To smanjenje od 40 odsto izazvalo je pad prihoda od putarine za 3,4 milijarde dinara, kažu u ovom preduzeću.
Inače, ne računajući Hrvatsku, putarine u Srbiji su među najskupljim u regionu. U mnogim zemljama u okruženju nema putarina, već funkcioniše sistem vinjeta. To je korišćenje autoputeva sa vremenskim ograničenjem a opšti je utisak da je ovakav sistem povoljniji za vozače.
Četiri dana vožnje putevima u Mađarskoj košta 6,40, u Austriji desetodnevna vinjeta košta 7,60, u Bugarskoj sedmodnevna četiri, dok u Sloveniji za sedam dana treba izdvojiti 15 evra, piše "Blic".
(MONDO)