• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

I Srpska u SHS železnicama

Predstavnici "Željeznica Republike Srpske" za desetak dana će potpisati ugovor o pristupanju sistemu "Kargo 10", najavio ministar Čubrilović.

Osovinu kompanije "Kargo 10" čine železničke kompanije Srbije, Hrvatske i Slovenije, a prije četiri dana ovom preduzeću zajedničkog železničkog sistema svojim infrastrukturnim delom priključila se i Makedonija, dok su inicijativu o pristupanju ovoj željezničkoj alijansi nedavno potpisale i "Željeznice FBiH".

"Željeznice RS su od početka uključene u projekat stvaranja efikasnijeg, bržeg i rentabilnijeg železničkog sistema zemalja bivše Jugoslavije", rekao je ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović za "Nezavisne novine", dodavši da ŽRS već imaju ugovor koji su nedavno potpisale "Željeznice FBiH" u Sarajevu.

On je objasnio da ŽRS dosad nisu potpisale ugovor o pristupanju iz formalnih razloga.

Prema njegovim rečima, dalje postojanje iscepkanih železničkih sistema veoma lako bi ugrozilo poslovanje železničkih kompanija svih zemalja regiona, te ovakav vid ukrupnjavanja sistema kroz "Kargo 10" svim stranama koje mu se priključe može da donese korist.

Za učešće u projektu "Kargo 10" interesovanje su pokazale Bugarska, Austrija i Italija, potvrdio je nedavno direktor za teretni saobraćaj u "Slovenačkim železnicama" Robert Vuga, koji je ujedno i predsedavajući u zajedničkom železničkom preduzeću "Kargo 10".

"Nemački i grčki železnički operatori ocenili su da projekat obećava i izrazili želju da mu se priključe", rekao je Vuga, dodavši da će u njega morati da bude uključena i Turska ukoliko se želi da koridor bude efikasan.

Prvi teretni voz u okviru projekta "Kargo 10" krenuo je 4. oktobra iz Paraćina i stigao u Italiju za 21 čas, a ranije mu je trebalo 30. Vuga je objasnio da je ovakva vremenska ušteda ostvarena na carinskim i drugim logističkim kontrolama, na kojima se zaista u praksi pokazuju sve prednosti ovog udruživanja.

On je objasnio da je cilj projekta "Kargo 10" da se skrate carinske procedure duž panevropskog kargo koridora, koji ide od Austrije do juga Balkanskog poluostrva.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image