Posle sezone u kojoj je Sebastijan Leb osvojio sedmu uzastopnu titulu prvaka u reliju, slede mnoge promene za 2011. godinu. Motori od 1,6 litara, uz nove automobile u vidu "C3", "Fijeste" i naročito Mini "Kantrimena".
Osmom pobedom u sezoni, a 62. u karijeri, Leb je na najbolji mogući način završio godinu u kojoj je osvojio sedmu uzastopnu titulu prvaka sveta.
Francuz je vođstvo preuzeo u subotu, a dan kasnije je u svakoj brzinskoj etapi bio najbrži i na kraju je trijumfovao sa prednošću od 19 sekundi u odnosu na drugoplasiranog Norvežanina Petera Solberga.
Reli u Britaniji doneo je rasplet u borbi za drugu i treću poziciju u šampionatu sveta. Vicešampion je na kraju postao vozač Forda Finac Jari Mati Latvala, koji je poslednju trku sezone završio na trećem mestu. Bronzana medalja pripala je Solbergu.
Od naredne sezone, Sitroen će se umesto sa legendarnim modelom "C4", takmičiti sa novim "C3", dok će manji model uvesti i Ford. "Fokus" odlazi u legendu, a na scenu stupa "Fijesta".
Posle poražavajuće činjenice da su zbog svetske ekonomske krize, 2010. godine u WRC reliju učestvovala samo dva proizvođača, Sitroen i Ford, dobra vest je da će se 2011. godine priključiti i Mini, sa svojim modelom "Kantrimen WRC".
Biće to prvi put od 1967. godine da se Mini takmiči u WRC šampionatu.
Inače, najvažnija promena za 2011. godinu je ta što će motori zapremine 2.000 "kubika" biti zamenjeni 1,6 litarskim agregatima sa turbo punjačima, čime će automobili izgubiti donekle na snazi.
REZULTATI VN BRITANIJE:
1. Sebastijan Leb (Francuska) 3:14,54
2. Peter Solberg (Norveška) +19,1 sekundu
3. Jari Mati Latvala (Finska) + 1:35,3 minita
4. Miko Hirvonen (Finska) + 1:53,3
5. Danijel Sordo (Španija) + 2:12,2
KONAČAN PLASMAN ZA 2010. GODINU:
1. Leb 276
2. Latvala 171
3. Solberg 169
4. Srebastijan Ožije 167
5. Danijel Sordo 150
6. Miko Hirvonen 126
(agencije/MONDO)