Milioni navijača Ferarija i Fernanda Alonsa, što u Italiji, što u Španiji, što širom sveta, ostali su skamenjeni u nedelju.
Iz svega, profitirao je konkurentski Red Bul i naročito Sebastien Fetel, koji je pobedio na zatvaranju sezone, a kako je Alonso stigao tek sedmi, Nemac je postao novi, ujedno i najmlađi šampion sveta u Formuli 1 svih vremena.
Iako je ceo svet bio svedok da je upravo rukovodstvo Ferarija najvećim delom krivo za Alonsov krah, Španac nije želeo da okrivi ekipu za to.
"Posle trke uvek je lako videti koja je bila najbolja taktika", stao je šampion iz 2005. i 2006. godine u odbranu onih koji su procenili da je u 16. krugu bitnije da Alonso ode rano u boks i na stazu se vrati ispred Marka Vebera, makar to bilo na kraju kolone, nego da prati vodećeg Fetela i zadrži četvrto mesto, koje mu je garantovalo titulu.
Alonso se posle prevremene izmene guma vratio ispred Vebera, ali se "zakucao" u kolonu vozača, koji su ranije obavili pit-stop, dok je na stazi bio "sejfti kar" i koji nisu nameravali da do kraja trke ponovo napuštaju stazu.
To su u Ferariju morali da znaju, a kada se već našao u "blatu", Alonso nije uspeo da se izvuče.
Mnogi Špancu zameraju što je u izgubljenoj situaciji, iza Nika Rozberga (Mercedes), Roberta Kubice (Reno) i Vitalija Petrova (Reno), odbio da napada, po cenu da ne završi trku, jer je svakako imao brži bolid. Zameraju mu da i u takvoj situaciji bio ono što on u principu jeste - siguran i tačan vozač, koji retko pravi greške, ali koji i ne rizikuje previše.
"Da nismo napravili taj rani pit-stop, Veber bi nas prestigao", tvrdi Alonso, mada se kasnije ispostavilo da to ne bi bilo tako, jer bi Veber bio taj koji bi "udario u zid" iza Rozberga, Kubice i Petrova i da bi on bio taj koji bi morao da smisli kako da ih obiđe.
Staza bi bila otvorena i snaga Ferarija dovela bi do toga da bi Alonso, na mekim gumama sa treninga, imao "fore" do 25. pa i 30. kruga da stvara prednost nad Rozbergom, Kubicom, Petrovim i Veberom, a da onda obavi pit-stop sa dovoljnom zalihom vremena da se i vrati na četvrtu poziciju.
To su uostalom uradili i Fetel i Hamilton i Baton.
Oni nisu paničili Veberovim odlaskom u boks u potpuno neplanirano vreme, već su izvukli maksimum iz mekih pneumatika i onda se opušteno vraćali na svoje pozicije, prvu, drugu, treću... Alonsova četvrta ostala je upražnjena!
"Bila je to teška odluka i morali smo da biramo", rekao je Alonso, koji je kasnije objasnio zbog čega je isuviše pasivno vozio iza Petrova.
"Pokušao sam jednom da ga obiđem i branio se kao da se vozi poslednji krug u šampionatu i da se obojica borimo za titulu. Bio je veoma agresivan, ali je vozio dobro i nije pravio greške", slegao je ramenima Alonso, koji nije dočekao da Petrov ima razumevanja za to što se Ferari bori za titulu.
Uprkos gorkom završetku sezone i činjenici da je pre pretposlednje trke u Brazilu imao 231 bod, a Fetel 206 i da je ipak izgubio titulu, Alonso je zadovoljan svojom prvom sezonom sa Ferarijem.
"Moram da budem zadovoljan, jer sam posle dve sezone borbe u Renou da se dokopam bodova, doživeo da se opet borim za titulu. Bilo je mnogo dobrih stvari, pobedio sam na pet trka, po broju pobeda u karijeri pretekao Nikija Laudu, Huana Manuela Fanđa, velika imena u Formuli 1 i to je sjajna stvar. Uz to sam i siguran da će moj tim biti u situaciji da se bori za titulu i u budućnosti", ostao je optimista Fernando Alonso.
(MONDO, foto: Guliver/Getty Images)