• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Banke zarađuju na nesreći Kraljevčana?

Pojedine banke naplaćuju proviziju prilikom uplata na račun za pomoć Kraljevu, dok se državna kasa puni od poreza na humanitarne poruke.

Pojedine poslovne banke i država naplaćuju provizije i poreze i na humanitarne uplate koje građani direktno ili preko SMS poruka šalju stanovnicima Kraljeva koji su u zemljotresu ostali bez ognjišta, piše "Press".

Neke banke u Srbiji iskoristile su i ovu priliku da zarade, pa građanima naplaćuju proviziju kada preko njih uplaćuju novac na humanitarni račun koji je država otvorila za pomoć Kraljevčanima.

Većina banaka otvorila je i svoje račune za pomoć Kraljevu i kada se novac uplaćuje na njih nema provizije.

"Otvorili smo svoj račun za pomoć Kraljevu i kada se na njega uplaćuje novac provizija se ne plaća, a ako se uplaćuje na račun Uprave za trezor, naplaćuje se", rekli su u jednoj od ovih banaka.

Ukoliko Kraljevčanima neko želi da pomogne sa 100.000 dinara uplatom preko te banke, platiće proviziju od 800 dinara.

Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije Veroljub Dugalić rekao je za "Press" da je oslobađanje od poreza minimum koji banke mogu da učine u jednoj ovakvoj situaciji.

"Svi imaju obavezu da pomognu u okviru svojih mogućnosti. Na današnjem sastanku Upravnog odbora preporučićemo svim bankama da troškove koji su u vezi sa uplatama za tu namenu ne naplaćuju - istakao je Dugalić.

Od humanitarne pomoći upućene Kraljevu, puni se i državna kasa. Država naime, nije oslobodila poreza na dodatu vrednost od 18 odsto (PDV) i upotrebu mobilnih telefona od 10 odsto (PUMT) učesnike koji prikupljaju pomoć šaljući poruke.

Tako cena poruke preko kompanija "VIP" i „Telenor" na broj 1003, ne iznosi 50, već 64 dinara, a ove dve kompanije od svake poruke uplatile su po 14 dinara uplate u državnu kasu.

Samo u "Vipu" takvih poruka bilo je 36.765, što znači da su građani na taj način pomogli Kraljevčanima sa 1.838.250 dinara, dok su u državnu kasu ubacili 514.430 dinara.

S druge strane, MTS je slanje humanitarne SMS poruke tarifirao sa 50 dinara i 10 para.

"Telekom Srbija" obračunava porez u skladu sa propisanim zakonskim odredbama za tehničko pružanje usluge prikupljanja humanitarnih sredstava u iznosu od 0,1 dinar, odnosno 10 para po poruci, koja korisnika košta 50 dinara i 10 para", navela je PR ove kompanije Milica Marković.

Međutim, u Ministarstvu finansija juče su tvrdili da je humanitarni iznos od 50 dinara, koliko iznosi cena SMS poruke, apsolutno oslobođen poreza.

"Plaćaju se porezi samo na uslugu provajdera, što zavisi od mobilnih kompanija", kazao je PR Ministarstva finansija Zoran Ćirić.

Ipak, u saopštenju Ministarstva finansija, dan posle zemljotresa u Kraljevu, jasno stoji da je cena poruke 50 dinara, plus porezi.

Zaštitnik građana Saša Janković juče je apelovao na poslovne banke da ne naplaćuju provizije.

"U momentu kada građani, uprkos opštoj besparici, pokazuju solidarnost sa postradalima, naplaćivanje provizije za uplatu, na humanitarni račun, deluje gotovo cinično, i na kraju, podriva i poslovni ugled onih banaka koje to rade", navodi se u saopštenju Jankovića.
Međutim, kada je "Press" pokušao da sazna od njega koje su to banke, u njegovom kabinetu je rečeno da zaštitnik zna samo za jednu, u kojoj je njemu naplaćena provizija, ali da ne može da kaže koja je.

Kada su novinari "Pressa"pitali, kako onda da skrenemo pažnju građanima na te banke, njegov šef kabineta je rekao: "Vi ste novinari pa saznajte."

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image