• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tadić: Treba nam hitna strategija obrazovanja

Predsednik Srbije Boris Tadić poručio je danas da obrazovanje u Srbiji treba da bude zasnovano na principu da škola treba da bude usmerena na dostignuća i po meri svakog čoveka.

"Obrazovanje je danas ključni resurs i ono treba da se napravi po meri naše budućnosti", rekao je Tadić na konferenciji "Inovacija u preduniverzitetskom obrazovanju", koje se održava u Centru "Sava".

Ističući da je na planu obrazovanja u protekle dve godine učinjeno dosta, Tadić je naveo da treba uraditi još dosta toga, jer za obrazovanje nema dovoljno interesiovanja u javnosti i ono se ne vrednuje dovoljno.

"Talenti svih učenika moraju se podržati i razvijati. To je ultimativan zahtev, to rade u EU, odnosno svi kojima je stalo do unapređenja."

Predsednik Srbije je istakao da ima još dosta barijera koje otežavaju unapređenje u sferi obrazovanja i objektivnih i subjektivnih.

Prema njegovim rečima, Srbija će, kada sadašnji osnovci završe svoje školovanje, biti u Evropskoj uniji i zato ih treba pripremati za evropsku budućnost.

"Naš cilj nije samo da uđemo u EU, već da uspešno učestvujemo u njoj", naveo je Tadić.

Prema njegovim recima, obrazovni nivo stanovništva je od presudnog značja i za konkurentnost privede za obezbeđivanje zaposlivosti za razvoj kulutre identiteta jednog naroda.

Navodeći da je potreban kontinuiran rad na obrazovanju celog stanovništva, Tadić je istakao da je neophodna hitna strategija obrazovanja koja može da odgovori na zahteve za unapređenje kvaliteta obrazovanja.

On je ukazao da je za budućnost Srbije i nove generacije treba sprovesti mere za smanjenje broja učenika koji rano napuštaju školi.



"Rano napuštanje škole je veliki postojeći problem u Srbiji', rekao je Tadić, navodeći da se na taj način iz godine u godinu gubi određeni broj đaka , a to mora da se spreči.

Kao dobar potez on je naveo investiranje u predškolsko obrazovanja, ali je dodao da taj posao još uvek nije završen.

"Potrebno je efikasnije koristiti resurse za unapređenje obrazovanja, jer ono mora da služi širi spektar kompetencije", naveo je Tadić izražavajući nadu da će rezultati srpskih učenika na testiranju 2009. godine, čiji će rezultati uskoro biti objavljeni, biti bolji nego 2006. godine.

"Ali samo malo bolji rezultat nije više dovoljan da bi smo stigli konkurenciju", rekao je Tadić.

Tadić je naveo da je posebno važno i obrazovanje odraslih, navodeći da uverenje koje preovlađuje u Srbiji, a prema kojem posle srednje škole je kraj školovanja vodi u nazadovanje.

On je istakao da je prevencija nasilja u školama, oblast u kojoj je potrebno dodatno raditi, "a sredstvo kojim se to može postići, 'sport', nije dovoljno iskorišćeno", ukazao je Tadić.

Tadić je, i sam nekada nastavnik, ukazao na značaj uloge nastavnika u obrazovanju.

"Motivisani nastavnik može da stvori čudo, a nemotivisan da to čudo spreči", rekao je Tadić.

On je zaključujući obraćanje učesnicima konferencije rekao da opšti kvalitet obrazovanja mora da bude poboljšan i istovremeno naveo da ima i onih malih oaza obrazovanja u kojima je već postignut taj viši kvalitet.

"To su naši nedovoljno vidljivi heroji. Oni mogu da nas inspirišu da unapredimo obrazovanje, sa svoje strane učiniću sve da se to i ostvari", zaključio je Tadić.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image