• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Maksi" prvi u Srbiji treći u regionu

"Dilojtova" analiza maloprodaje u regionu pokazala da na ovim prostorima dominiraju tri lanca. Prihod 835 miliona evra . "Delta" treća u regionu.

Kompanija "Delta Maksi" je sa ostvarenih 835 miliona evra prihoda u Srbiji, u 2009. godini, zadržala poziciju najvećeg trgovinskog lanca u Srbiji i trećeg u "Adrija regionu", koji mahom čine zemlje Balkana, pokazala je analiza maloprodaje konsultantske kuće "Dilojt".

Istraživanje je pokazalo da je "Delta" sa 1,09 milijardi evra prihoda ostvarenih na svim tržištima na kojima posluje i jedan od tri najveća trgovinska lanca u regionu.

"Najveća regionalna trgovinska grupa je hrvatski "Agrokor", odnosno lanci "Konzum" i "Idea", a drugi "igrač" u regionu je slovenački "Merkator", dok je "Delta Maksi" treća", kaže Žarko Mijović, konsultant "Dilojta" za "Novosti".

Na listi 10 najvećih trgovinskih lanaca u "Adrija regionu" slede "Špar", "Engrotuš", "Metro", "Lidl", "Plodine", "Kaufland" i "Bila".

Na srpskom tržištu iza "Delta Maksija" nalaze se "Merkator" sa 429 miliona evra i "Idea" sa 363 milona evra, četvrti je "Metro" sa 208 miliona evra, a peti "Univereksport" sa 136 miliona evra prihoda.

" Prihodi prva tri lanca u regionu "Ideje" i "Konzuma", koji posluju u okviru kompanije "Agrokor", "Merkatora" i "Delta Maksija", čine tri četvrtine ukupnih prihoda 10 najvećih trgovinskih lanaca u regionu", navodi Mijović.

"Agrokor" i "Merkator" zauzimaju po 28 odsto tržišta u regionu, dok "Delta Maksi" ima udeo od 12 procenata. Inače, "Agrokorovi" su zabeležili rast prihoda, dok su "Merkator" i "Delta" imali pad.

U Srbiji 30 odsto građana svakodnevno odlazi u malu kupovinu, sa računom do 1.000 dinara, uglavnom u male prodavnice.

"Gotovo polovina, 47 odsto stanovništva Srbije, kupuje u malim prodavnicama, dok 40 odsto kupuje u velikim trgovinskim lancima", kazao je Predrag Kurčubić, direktor istraživanja u "Ipsos stratedžik marketingu" i dodao da 21 odsto stanovnika nikada ne ide u velike kupovine.

U Srbiji oko 20 odsto stanovništva kupuje jeftinije privatne robne marke, što je manje nego u regionu, jer se u Hrvatskoj, na primer, za tu robu opredeljuje 40 odsto kupaca, a u Sloveniji 30 odsto, navode "Novosti".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image