• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Jat na udaru Zakona o zabrani diskriminacije

Bivši generalni direktor i saradnici svedočiće 27. decembra na suđenju po tužbi za nacionalnu diskriminaciju pilota Aleksandra Pfajfera. To je prvi slučaj suđenja po novom Zakonu o zabrani diskriminacije.

Srđan Radovanović, koji je prošle sedmice podneo ostavku, trebalo bi da na predlog Pfajferovih punomoćnika pred Višim sudom u Beogradu posvedoči da li je protiv Jatovog pilota nemačke nacionalnosti bilo diskriminacije.

Bivši direktor Jata bi trebalo i da objasni zašto Pfajferu nije odgovorio na više od 10 pisanih pritužbi i molbi za sprečavanje takve situacije.

Punomoćnici podnosioca tužbe, traže od Radovanovića i odgovor zašto je Pfajfer "skinut" s letenja na tri meseca odmah pošto je u medijima objavljeno da je tužio svog poslodavca, sredinom avgusta prošle godine.

Osim Radovanovića, kao svedoci bi trebalo da budu saslušani bivši direktor letačkih poslova u Jatu Nenad Petrović, kao i zamenik šefa Odeljenja boing 737.

Ovo je prvi postupak koji je pred sudom pokrenut na osnovu Zakona o zabrani diskriminacije, koji je u junu prošle godine stupio na snagu.

Tužbenim zahtevom, koji je podneo 29. juna 2009. godine, Pfajfer traži od suda da utvrdi da je rukovodstvo "Jat ervejza" prema njemu diskriminatorski postupalo i zlostavljao ga na radu nizom postupaka zato što je po nacionalnosti Nemac, katoličke veroispovesti.

Pfajfer tužbom traži naknadu materijalne i nematerijalne štete, od 50 miliona dinara zbog narušavanja integriteta, kao i psihičkog i fizičkog stanja.

U tužbi je naveo da je postupcima rukodovstva sprečeno njegovo napredovanje u službi i stručno usavršavanje, a godinama je nazivan pogrdnim imenom "General Ler" (zadužen za organizovanje bombardovanja Beograda 6. aprila 1941. godine).

Dodaje se da rukovodioci "Jata" nisu dozvolili Pfajferu da postane prvi pilot-kapetan na "boingu 727", 2000. godine, nisu ga 2005. godine uputili po konkursu na obuku za "boing 737", prekinuli su svaki vid normalne komunikacije sa njim, a zatim ga početkom juna 2009. godine pozivali na službene razgovore koje su odbili da održe.

Osim toga, Pfajfer tvrdi da je godinu i po dana rada pre podnošenja tužbe imao 17 kvarova na avionu u toku leta, a od podnošenja tužbe samo jedan.

"Jat ervejz" je u više navrata javnim saopštenjima odbacio sve optužbe na svoj račun, navodeći da nikada ni prema jednom zaposlenom nije vršena diskriminacija po bilo kom osnovu, dok su svedoci na suđenju tvrdili da je diskriminacije bilo.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image