• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tuže "Mek" zbog igračaka u hepi milu

Američko udruženje potrošača CSPI je tužilo proizvođača brze hrane što igračkama mami decu u svoje restorane. Ne traže pare, već kao odštetu trže promene u ponašanju "Mekdonaldsa".

Centar za nauku u javnom interesu (CSPI) formalno zastupa majku dvoje dece iz Sakramenta, tužeći korporaciju za nefer marketing i druge povrede kalifornijskog zakona o zaštiti proizvođača, preneo je Rojters.

Pri tom CSPI ne traži novčanu odštetu, "nego promene", izjavio je Stiven Gardner, direktor za parnice u tom centru.

Po mišljenju Voltera Olsona iz Instituta Kejto, "Mekdonalds" će u ovoj parnici na kraju izvojevati pobedu, ali će morati da prođe kroz dugotrajan i komplikovan pravni proces, što odgovara CSPI-u, jer se time otvora put za nacionalnu debatu o rečenoj praksi giganta brze hrane.

"Hepi mil" se na tržištu SAD pojavio 1979. i odmah postigao ogroman uspeh, pa su se i neki drugi lanci brze hrane poveli za primerom "Mekdonaldsa", pribegavši privlačenju dece na sličan način.

U poslednje vreme se, međutim, "hepi mil" našao na udaru zdravstvenih zvaničnika, roditelja i zakonodavaca, uznemirenih zbog sve veće gojaznosti američke dece i slabog angažmana lanaca brze hrane da učine nešto protiv toga. Nedavno je zabranjen u Kaliforniji.

Stručnjaci ističu da slabo finansirane kampanje o zdravoj ishrani ne mogu da se izbori s uticajem moćnih kompanija sa sektora brze hrane, koje su u 2009. na marketing utrošile 4,2 milijarde dolara.

"Mekdonalds" je omogućio svojim malim mušterijama da gazirano piće zamene mlekom, a pomfrit karamelizovanim sosom s jabukama, ali kritičari tvrde da je većina "hepi mil" obroka i dalje suviše kalorična i ima previše natrijuma za dečji uzrast.

CSPI je u junu "Mekdonaldsu" najavio nameru da ga tuži, nadajući se da možda dođe do vansudske nagodbe, ali to se nije desilo.

Kompanija "Kelog", najpoznatija po proizvodnji cerealija za doručak, je 2007, posle sličnog upozorenja CSPI, pristala da ukine reklame nezdrave hrane namenjene maloj deci.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image