• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šarančić: Nisam kriv za vozove

Bivši direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić negirao je danas pred Specijalnim sudom krivicu za zloupotrebe u nabavkama vozova i naveo da je proces koji se protiv njega vodi politički, a da "iza svega stoji Demokratska stranka".

Šarančić je u odbrani pred sudom naveo da je bio u sukobu sa funkcionerom DS i gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom.

"Kada sam postavljen za direktora Železnica 2004. godine zatekao sam nekoliko kriminalnih projekata preko kojih se ogroman novac odlivao iz te firme. Firma 'Kombinovani prevoz', iza koje je stajala DS, iznajmljivala je Železnici lokomotive koje su zbog starosti radile dva do tri sata dnevno, a isplaćivano je kao da su radile ceo dan, pa sam ih otkazao. To je kriminal koji treba ispitati", rekao je on.

Šarančić je negirao i da je bilo zloupotreba u nabavci vozova iz Švedske i istakao da je postigao veliki uspeh jer je smanjio cenu za ukupno 350.000 evra za nabavku svih deset garnitura vozova.

"Posle predstavljanja svojih saradnika, predstavnik 'Švede rejla' je rekao da je cena voznih sredstava 285.000 evra po komadu, plus 35.000 evra za rezervne delove i menjač. Odmah sam prekinuo razgovor i rekao da to ne dolazi u obzir. Šveđani su tražili pauzu i posle pauze su se vratili i postepeno smanjivali cenu do 250.000 evra po voznom sredstvu", rekao je.

On je rekao da nije znao da je optuženi Milorad Čelebić zastupnik preduzeća "Rejl LLP" iz Londona i da je sa njim više puta razgovarao "kao sa građaninom".

"Nikada sa njim i Aleksandrom Rustijom nisam razgovarao o lokomotivama iz Slovenije. Moje kolege su pregovarale o slovenačkim lokomotivama", rekao je on i dodao da je tek kasnije saznao da je Čelebić predstavnik londonske firme, a da mu se Rustija nikada nije predstavio kao čelni čovek "Fruel eksporta".

"Fruel eksport", "Rejl LLP" i "Sibeks" su firme koje su, prema optužnici, posredovale u nabavci vozova.

"Ne znam kako je uveden 'Sibeks' kao posrednik. To sam tek kasnije video u novinama, i da su tu neki interesi i tako dalje...", rekao je on.

Šarančić je naveo da je jedino potpisao ugovor sa "Hipo lizingom", i to po odluci Upravnog odbora Železnica Srbije.

Tužilaštvo za organizovani kriminal podiglo je 2. decembra 2010. godine optužnicu protiv Šarančića i još tri osobe zbog toga što su prilikom kupovine vozova i lokomotiva oštetili firmu za više od 1,2 miliona evra.

Optužnica je podignuta i protiv pomoćnika direktora za vuču i vozna sredstva Zorana Milićevića, pomoćnika direktora Sektora za vuču i tehničku dokumentaciju i predsednika Komisije generalnog direktorata za javnu nabavku Dragoslava Pejčinovića i Milorada Čelebića, zastupnika preduzeća "Rejl LLP" iz Londona čiji je vlasnik njegova supruga Marina Čelebić.

Njima se stavlja na teret da su od maja 2004. do oktobra 2006. godine, suprotno odredbama Zakona o javnim nabavkama, kupili šest dizel električnih lokomotiva iz Slovenije i deset dizel motornih vozova iz Švedske, čime su "Železnicama Srbije" pričinili štetu od milion i
235 hiljada evra.

U optužnici se dodaje da su Železnice oštećene jer lokomotive nisu nabavljene direktno od vlasnika, već preko posredničkih preduzeća, po uvećanim cenama od onih koje su definisane u direktnim kontaktima ljudi iz Železničkih preduzeća Srbije i Slovenije.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image