• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nova sezona F1: Režanje pred urlik

Kao dete najviše me je nerviralo čekanje da majka pleh sa baklavama izvadi iz rerne. Mislim, sve je tu – u šerpi na šporetu krčka se šećerni preliv po kome plivaju kriške limuna, miris je neodoljiv, uz to lično sam čistio orahe i već od tada mi pljušti voda na usta…

E slično se osećam poslednjih dana dok se sve više gomilaju vesti o rezultatima zimskih testova za ovogodišnju sezonu F1. Ubi me čekanje!

Najpre, šarene sličice sa promocija novih blida pomogle su mi da preguram one tri sedmice olovnog sivila, prljavog varoškog snega i depresivnog minusa (i u Celzijusima i u glavi). Mislim da su dizajneri pred ovu sezonu prevazišli sami sebe. U modi je retro, od tradicionalne crvene Ferarija, preko otmene tamno zeleno i žute kombinacije Lotusa, do crno-zlatne sa touchom crvene - novog Renoa. Ni ostali ne zaostaju, savetujem da pogledate fotke.

Ok, a šta je sa onima koji će te šarene igračke da teraju po stazi?



U najkraćem – stari favoriti i novi klinci

Šampion, Sebastijan Fetel je prošle sezone i pored sopstvene brljivosti sačuvao vrapca u ruci mada se u nekoliko navrata činilo da se dživdžan pretvara u letećeg pacova, mislim goluba na grani. Sudeći po testovima najviše vremena je proveo, kao i drugi uostalom, vežbajući kako da u vožnji podesi položaj zadnjeg krila (stabilizatora) i tako poboljša prijanjanje i korišćenje snage motora. Ipak, RBR bolidi, sudeći po pisanju specijalizovane štampe, kaskaju za nekima iz prve lige koji su u poboljšanjima tokom zime napredovali nešto više od njih.

To se pre svega odnosi na Meklaren i Ferarimada se čini i da je stari lisac Ros Bron dobro “spakovao” bolid Mercedesa. Naime, na jednom od testova Šumaher je bio najbrži mada se pre toga žalio da je “bolid još uvek nepouzdan”. Dobro, testovi su jedna a trke sasvim druga stvar. Stoga i ne čudi što su favoriti - Hamilton, Alonso, Baton i Masa, najviše vremena na testovima potrošili na “kruženje”, na iznurivanje motora i guma da bi utvrdili koliko dugo mogu da izdrže na stazi a da ne prolupaju ili se poderu.

Sudeći po izjavama, zadovoljni su razultatom. Slično je i sa Fetelom i Veberom. Pomenuti timovi su, inače, tokom četiri dana testiranja na stazi Herez u Španiji po jednom završavali dan na prvom mestu po brzini. Rečju, dobra najava oštrog trkanja kad sezona počne.

Šta se dešava kod onih koje nazivaju – “ostali”?

Malo toga, moram priznati, mada opet, kod svakog ima ponešto.

Da, najpre mooooram da vam ispričam jednu slatku anegdotu… Mislim, pomoćiće vam da bolje razumete ono o čemu ću pisati posle. Naime, pošto je njegov tim završio sezonu deleći poslednje mesto sa još tri ekipe, vlasnik tima Virdžin, ser Ričard Brenson, nije se mnogo uzbudjivao, mada je razmišljao da batali F1.

Onda mu je njegov računovodja doneo završni račun i rekao da su zbog činjenice da su jedan ili oba njegova bolida završili većinu trka, zarada na kraju sezone bila – 17 miliona dolara!

Kažu, a pošto kupujem, po to prodajem, da je ser Ričard promptno promenio mišljenje shvativši da pored glamura može dase polzuje i štogod u kešu, da uz adekvatan napor u tom poslu svi dobijaju, najveći najviše, razume se, tačnije da u F1 samo glupsoni mogu da propadnu!

On sigurno ne spada u tu kategoriju, sudeći po poslovnoj imperiji koju je napravio počevši s muzikom, a ja izmedju ostalih, još imam LP vinile gupe Džetro Tal i Ket Stvensa, na primer, s njegovom etiketom.

Nego, da se ja vratim temi, malo da bajam, a više da prognoziram na osnovu činjenica i – četvorodecenijskog iskustva.

Dakle, ko su favoriti za šampionsku titulu?

Mislim da je meklarenov dvojac – Hamilton, Baton, najviše motivisan i da je ekipa spremna da vrati ono što joj je oduzeto prošle sezone. Vicešampionsko mesto u kategoriji konstruktora mala je uteha za četvrto i peto mesto u kategoriji vozača 2010. Posle dvogodišnje dominacije bio je to ne hladan, već ledeni tuš za ekipu koja se očigledno uspavala na lovorikama ili što bi rekao naš seljak – užirili se bre! Hamilton je svako malo bio na naslovnim stranama tabloida zbog skandala, brze vožnje, svadje sa ćaletom, a Baton je više vremena provodio na “eventima” (što bi rekli ovi naši “džet-set prazilukci”) nego što je brinuo o rezultatima.

Dobro, imali su i pehove, Luis pogotovo, pa su nekoliko trka i dobrih plasmana jeftino proćerdali.

Najveći konkurenti biće im Alonso i Masa.

Ferari je tokom pauze uložio ogroman trud i novac da skocka šampionske bolide. Nezadovoljni prošlogodišnjim rezultatima, titulu su izgubili zbog manjka od samo četiri boda, najpre su najurili gomilu ljudi iz Maranela. Onda su ranije od ostalih počeli sa testovima na fabričkoj stazi Mudjelo, da bi pred kraj sezone testiranja bili najprilježniji prelazeći kilometre i kilometre… Alonso je prvi vozač, ali je Masa, kažu, izašao iz krize u kojoj je bio prošle godine i ako se pokaže da su bolidi “preležali” akutnu nepouzdanost od koje su patili 2010. smeo bih da se kladim da će jedan od ova dva vozača biti šampion na kraju ove sezone.

Zašto sam ekipu Red Bul Reno stavio na treće mesto ove liste? Pa zato što su njihove prednosti ujedno i slabosti. Fetel jeste najveći talenat koji se pojavio u poslednjoj deceniji, ali je pitanje da li će imati istu, veliku motivaciju da je odbrani kao onomad dok je ka njoj stremio? Više očekujem od Marka Vebera kome je ovo “labudji pjev” u vrhunskom timu F1, jer sumnjam da će u dobi u kojoj je, dobiti ponudu od neke prvoligaške ekipe.

U stvari, dobar rezultat u 2011. pomogao bi mu da poput Rubinja Baričela dobije utešnu nagradu i postane “prodavac iskustva” u nekom od ambicioznih timova iz ešalona “ostalih”. Uz pomenuto, statistika ukazuje na to da su serije titula osvajali vozači iz timova koji su u to vreme dominirali izmedju ostalog i zbog stagniranja drugih ekipa. Sada je situacija obratna – svi su napredovali, a mislim da su drugi to učinili za zeru bolje od aktuelnih šampiona.

Da Robert Kubica nije imao nesreću vozeći reli, njegov tim Reno bih stavio na neko više mesto. Drago mi je da su mu hirurzi spasli ruku i želim da verujem da će, kako kaže, biti “spreman za sezonu 2012”. Poljak je vrhunski trkač, bilo ga je milina gledati, prošle sezone pogotovo. Umesto njega, sva je prilika, uskočiće Nik Hajdfeld. E on može da bude – iznenadjenje sezone!

Nika sam još kad je počeo karijeru smatrao fantastičnim potencijalom. Brz, uporan, ne srlja, a ipak atraktivan i pre svega – fajter. Uostalom, malo ko bi izdržao šikaniranje koje je bilo na ivici poniženja, a koje je zbog lošeg ugovora doživljavao poslednjih godina. Izdržao, nego šta, a ako dobije mesto vozača u Renou biće, objektivno, najmotivisaniji vozač na stazi.

Pominje se i mogući povratak Raikonena, ali bilo bi mi žao da Kimi uskoči umesto Nika iako je Finac moj najomiljeniji vozač od kad pratim F1. Ne brinite, Ajerton Sena je kod mene svrstan u nekoliko kategorija – ON, Nenadmašan, Nedodirljiv, Unikatan… (dodati po želji).

Toliko o favoritima za titulu. Ali F1 ne bi bila ono što jeste kad ne bi bilo i pojedinačnih iznenadjenja, ono - iz trke u trku neko iskoči k’o pajac iz kutije.

Moguća iznenađenja

Mislim da se u tom pogledu najviše može očekivati od dvojca iz Mercedesa – Rozberga i Šumahera. Mihael se, izgleda, zagreva brže nego što se to očekivalo, pa se može očekivati, uz pretpostavku da će bolid biti dovoljno pouzdan, da većinu trka završi u bodovima. Ako su popravili i maksimalnu brzinu, ko zna, možda on ili Niko i pobede na nekoj! Napredak očekujem i od Kamui Kobajašija jer je Zauber skockao bolid koji je bolji od prošlogodišnjeg. Uostalom, Japanca je uživanje gledati jer prosto obožavada se trka, mada se nadam da će se kloniti “kakmikaze” poteza kojima je izazivao karambole, odnosno da ga je prošla ljubav ka udaranju kalpiša!

Od novajlija najviše šansi dajem Škotlandjaninu Polu di Resti (24) jer posle dobre karijere u nižim klasama debituje u solidnoj ekipi Fors Indija u kojoj je Zutil već napravio nekoliko iznenadjenja. Momak je sjajan, brz, pravi izdanak “Engleske škole vožnje”, pa me ne bi čudilo da dobijemo naslednika Klarka, Stjuarta ili Kultarda. I Meksikanac Serhio Peres (21), koji će voziti za Zauber, je momak koga treba gledati. Možda će on biti nešto nalik slavnim zemljacima, braći Rodriges. Rubinjo je u Vilijamsu uzeo pod svoje Pastora Maldonada i znajući da “Gazda” Frenk Vilijams nikad nije prodavao mesto u timu, a stvorio je tolike šampione, tera me da ga pomenem. Mada, podatak da Pastor ima, hm, skoro dvedesetšest godina i da je iz Venecuele, prosto opominje da ništa ne tvrdim.

I na kraju, dok ovo pišem, još uvek se ne zna hoće li uopšte biti prve trke ovogodišnje sezone F1, GP Bahreina, jer se tamo trenutno dešavaju neke važnije stvari.

U svakom slučaju, to nam usložnjava odbrojavanje, ali ne smanjuje nervozu pred start novih uzbuđenja!

edit: Bahrein je otkazan!

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

alex

E autoru, bog nas cuo, ali izgleda zasad od nase zelje nista! :)Na danasnjem testiranju u Barseloni najbolji Niko Rozberg! Vrlo zanimljivo!

:)

Sve pohvale na tekst, ali ovo mi je vise iz navijackog ugla, nego realnog. Da li vi znate da svi vodeci F1 magazini i strucnjaci RedBull-u daju najvece sanse? Da li znate da je Hamilton danas izjavio da je impresioniran RedBullom? Da li znate da Hamilton toliko trosi ove gume da su ga zaobilazili na stazi? Ferrari jeste jedan od favorita (kad nije?), ali to sigurno nisu McLaren i Mercedes.

autor

Odgovor Alexu... Spa 2x!!! Bravo majstore, iz tvojih usta u Bozje usi!!!

Najnovije

Kolumnisti