Ruski premijer Vladimir Putin u posete ide vrhunski opremljenim avionom "iljušin-96" i oklopnim automobilom "zil", a dan gostovanja košta oko 1,2 miliona dolara.
Cifru je priocenio ruski informativni portal Newsru.com, uzimajući u obzir troškove obezbeđenja koje prati Putina i druge prateće troškove.
Avion "iljušin-96" pripada inače Specijalnom avio-parku Kremlja, koji opslužuje ruskog predsednika i predsednika ruske vlade.
Prema pisanju iz januara 2007. godine, Putinov "il-96" košta približno 40 miliona dolara, a značajan deo otpada na dekoraciju orahovim drvetom.
Putin je, piše taj medij, neko vreme leteo avionom "il-96-300", koji je "nasledio" od prvog predsednika Rusije Borisa Jeljcina, a 2001. godine naručio je novi avion, opremljen najnovijim sistemima veze, telekomunikacije i navigacije, sa unutrašnjošću sređenom kao radni kabinet i sa savremenim kompjuterima.
U Putinovom avionu su, kako se tvrdi, tri bara, manji radni kabinet od oko devet kvadratnih metara i veća soba za odmor sa dva kreveta.
Pre četiri godine fotografije unutrašnjosti predsedničkog "iljušina" dospele su na Internet a avio-inženjeri fabrike u Voronježu "prepoznali su" da je to avion napravljen 1996. godine za Jeljcina, za koji su svojevremeno govorili da je tehničko čudo.Avion "iljušin-96" pripada inače Specijalnom avio-parku Kremlja, koji opslužuje ruskog predsednika i predsednika ruske vlade.
Prema pisanju iz januara 2007. godine, Putinov "il-96" košta približno 40 miliona dolara, a značajan deo otpada na dekoraciju orahovim drvetom.
Putin je, piše taj medij, neko vreme leteo avionom "il-96-300", koji je "nasledio" od prvog predsednika Rusije Borisa Jeljcina, a 2001. godine naručio je novi avion, opremljen najnovijim sistemima veze, telekomunikacije i navigacije, sa unutrašnjošću sređenom kao radni kabinet i sa savremenim kompjuterima.
U Putinovom avionu su, kako se tvrdi, tri bara, manji radni kabinet od oko devet kvadratnih metara i veća soba za odmor sa dva kreveta.
Posle "modernizacije" unutrašnjost Jeljcinovog aviona imala je dva nivoa, dve spavaće sobe, kupatilo, salu za sednice, sobu za odmor i čak sobu za reanimaciju.
Putnički avion "il-96-300" namenjen je za letove na udaljenosti do 11.000 kilometara, može da prevozi do 300 putnika i do 40 tona tovara.
Ukupna vrednost najskuplje ruske letelice-širokotrupnog aviona "il-96-300" iznosi 300 miliona dolara.
Prema podacima iz januara ove godine, u sastavu Specijalnog avio-parka za prevoz ruskog predsednika i premijera Dmitrija Medvedeva i Putina opremljena su dva aviona "tupoljev-134a-3", dva "tu-154m", dva "iljušina-96-300", dva "il-62" i dva "tu-214".
Pri tome, newsru.com, osobe iz pratnje do mesta na koje se leti, voze se avionima istog tipa (jednostavnijeg interijera) kojim leti i "VIP-putnik".
Izbor modela, kako je zamišljeno, zavisi od daljine letenja i broja lica u pratnji, pa za ruski Daleki istok visoki činovnici koji imaju pravo na upotrebu letelica koriste "il-62", ako je potrebno odleteti u Habarovsk, na primer, koriste "il-96" ili "tu-154", dok se za središnje oblasti Rusije najčešće koriste "tu-154" i "tu-134".
Specijalno opremljene "tu-154" i "tu-134" uglavnom koristi Putin, dok Medvedev u inostranstvo putuje jedinstvenim "avionom broj 1" - "iljušinom 96-300", piše ruski informativni portal.
(Tanjug)