• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šverceri nas koštaju koliko i 18 autobusa

Svaka četvrta od 1,7 miliona vožnji, koliko ih dnevno bude u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, nije plaćena najvećem gradskom prevozniku.

Vršilac dužnosti generalnog direktora GSP-a Mileta Radojević, kaže da se na taj način nanosi šteta preduzeću od 500 miliona dinara mesečno.

Za taj novac moglo bi da se kupi 18 novih zglobnih autobusa. Kada u vozilima ne bi bilo švercera, u kasi ove firme godišnje bi bilo šest milijardi dinara više, čime bi preduzeće od dotiranog postalo profitabilno.

Grad godišnje subvencioniše GSP sa nešto manje od četiri milijarde dinara.

Prema istraživanju stručnjaka Saobraćajnog fakulteta, sprovedenom jula 2006. godine, od 51 milion obavljenih vožnji, čak njih 11 miliona nije bilo plaćeno.

Do ovih saznanja došlo se na osnovu ankete kojom su obuhvaćeni zaposleni, studenti, đaci i nezaposleni građani. Procena je da su brojke iz 2006. sada znatno uvećane, zbog ekonomske krize i priliva stanovništva u prestonicu.

"Smatram da se broj putnika u autobusima, trolejbusima i tramvajima od tada povećao 20 odsto. Međutim, porast broja putnika ne prati i povećana prodaja mesečnih markica i pojedinačnih karti", ističe Radojević.

Od pre mesec dana, u sistem kontrole putnika uključila se i komunalna policija. To je već počelo da daje efekte.

"Sa zajedničkim radom kontrolora i komunalnih policajaca u martu smo za 100 miliona dinara imali veći prihod nego u februaru, a očekujemo da ćemo u aprilu zaraditi najmanje 50 miliona dinara više nego u martu", kaže Radojević.

On očekuje prave efekte pojačane kontrole od 15. aprila kada će komunalni policajci putnicima zatečenim u vozilu bez karte početi da naplaćuju kazne na licu mesta.

"Kazna će biti približno jednaka ceni tri mesečne markice, što bi trebalo da odvrati i od same pomisli na švercovanje. Akcija će biti opsežna, komunalni policajci će biti na svim linijama, a oni su, za razliku od kontrolora, ovlašćeni da legitimišu putnike", naglašava Radojević.

Svakoga dana oko 400 kontrolora, od kojih je 143 u radnom odnosu, proverava da li putnici imaju kartu ili mesečnu markicu.

Od pre dve godine pomažu im i kolege iz "Laste”. U februaru je napisano 17.000 kazni putnicima zatečenim bez karte.

Najveći problem je što se aparati za poništavanje karata lako blokiraju ubacivanjem papirića.

Prema okvirnoj proceni, u vozilima gradskog prevoza svakodnevno se "iz stroja” izbaci oko 250 automata, pa putnici imaju objektivno opravdanje što nisu "otkucali” kartu, piše "Politika".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image