• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ulagači ispituju svaku "promaju" u Srbiji

Broj sunčanih dana, izloženost zemljotresima, broj nezaposlenih, nivo obrazovanja, prosečna plata neke su od informacija koje strani investitori žele da znaju o određenoj lokaciji u Srbiji u koju planiraju da ulažu.

Opšta mesta poput političke i pravne sigurnosti su ipak preduslovi da bi investitori uopšte razmišljali o dolasku na neko tržište.

U Agenciji za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA) kažu da su najzahtevniji investitori iz Azije, pogotovo Japana.

Povodom ranijih interesovanja za investiranje u Svilajnac poslato je oko 1.000 pitanja, a za neka ne postoje odgovori jer se za takve stvari ne vodi statistika.

Pitanja su raznolika od izloženosti zemlje zemljotresima do broja kišnih dana u godini.

"Istina je da su Japanci najzahtevniji, ali sve zavisi od investitora do investitora, kao i oblasti u koje ulažu. Primera radi, sada su nas investitori pitali u vezi s okupljanjima ispred skupštine i mi smo ih upoznali sa političkom situacijom kako bi razumeli konotaciju dešavanja. Pitanja pravne i političke stabilnosti su na prvom mestu, ali kad dođe do konkretnijih koraka, investitori se interesuju za klimu, broj nezaposlenih na području gde žele da ulažu, njihov stepen obrazovanja, kolika su prosečna primanja i slično", objašnjava za "Blic” Miloš Ćurčin iz Sektora za odeljenja za odnose sa javnošću u SIEPA.

Ćurčin napominje da investitore zanima blizina koridora 10 ili povezanost opštine u koju žele da ulažu sa glavnim putnim pravcima u zemlji.

"Pokušavamo da ih zainteresujemo i za opštine koje su nekada bili industrijski centri jer je u njima obučenost radnika veća. Investitore zanima i pitanje postojeće infrastrukture zbog odluke da li će se raditi o braunfild ili grinfild investiciji", zaključuje Ćurčin.

U Nacionalnoj alijansi za lokalni i ekonomski razvoj (NALED) kažu da je potencijalnim investitorima ključno da procedure budu jasne i da izdavanje potrebnih dozvola, pribavljanje dokumentacije bude efikasno i transparentno.

"Optimalno okruženje nudi informacije dostupne preko interneta na više stranih jezika, a sve poslovne procedure su organizovane u jednošalterskom sistemu. Ipak, pored ovih servisa, investitorima je neophodno ponuditi i odgovarajuće kulturne i zabavne sadržaje: pozorišta, bioskope, koncerte, izložbe, sportske sadržaje, koji pored dobrog administrativnog okvira doprinose kvalitetu života u takvim sredinama. To je veoma bitno i podstiče dolazak stručnih i obrazovanih ljudi koji zbog posla moraju da se sele u unutrašnjost", kaže za Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a.

Kao glavna prednost Srbije u privlačenju investitora, navodi se jeftina radna snaga, a kao glavni nedostatak politička i pravna sigurnost.

"Investitor prvo dolazi u zemlju isključivo da gleda, te posete su u početku eksplorativnog karaktera i u toj fazi oni pitaju sve i svašta. Prednost Srbije je jeftina radna snaga, ali ta ušteda uopšte nije primarna. Najbitnija je politička i pravna stabilnost, pa posle toga sve ostalo. Kad je reč o političkoj sceni Srbije, strani investitori pomno ispituju svaku "promaju“ i takva dešavanja ih svakako usporavaju u konačnoj odluci o tome da li će da ulože svoj novac ili ne – kaže za "Blic” Olivera Kiro, sekretar Odbora za ekonomske odnose s inostranstvom Privredne komore Srbije.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image