Cepelin koji je bio privezan za zemljište otkačio se u Austriji i nastavio slobodno kretanje. Preleteo je Hrvatsku, BiH, RS, a sada jezdi Crnom Gorom.
Cepelin koji je sinoć iz Hrvatske kod Okučana ušao u vazdušni prostor Republike Srpske i BiH tokom noći je napustio zemlju i nastavio dalje kretanje prema Crnoj Gori, potvrdio je Srni načelnik Odjeljenja za obuku, međunarodnu saradnju i informisanje u Upravi civilne zaštite (RS) Dragan Štark.
"Cepelin koji je bio privezan za zemljište otkačio se u Austriji i nastavio slobodno kretanje prema Hrvatskoj, nakon čega su ga radari iz Srbije u 1.00 čas otkrili iznad Brčkog", istakao je Štark.
On je dodao da je tokom protekle noći cepelin napustio vazdušni prostor Srbije i nastavio dalje kretanje prema Crnoj Gori, ali da za sada nema informacija da li se negde srušio ili je nastavio kretanje.
On je rekao da se cepelin u momentu poletanja u Austriji kretao brzinom od 120 kilometara na čas na visini od 12.000 metara, dok je ulaskom u vazdušni prostor RS i BiH visina ove letelice padala na 6.500 metara da bi u Brčkom bila na visini od 4.500 metara.
Hrvatski mediji su javili da je Hrvatska uprava za zaštitu i spašavanje saopštila da je prazan cepelin, koji je jutros iz Austrije ušao u hrvatski vazdušni prostor i nekontrolisano nastavio leteti u smeru jugoistoka, najverovatnije pao negde na području Banjaluke.
Cepelin je tip vazdušnog broda, a izumepo ga je grof Ferdinand fon Cepelin početkom 20. veka i po njemu je ova letelica i dobila ime.
U pitanju je letelica lakša od vazduha vretenastog, izduženog, oblika sa sopstvenim pogonom. Često se za cepelin koristi i reč dirižabl koja potiče od francuske reči upravljiv.
Devedesetih godina 20. veka cepelin se koristi uglavnom za turističke i reklamne svrhe.
(Srna)
"Cepelin koji je bio privezan za zemljište otkačio se u Austriji i nastavio slobodno kretanje prema Hrvatskoj, nakon čega su ga radari iz Srbije u 1.00 čas otkrili iznad Brčkog", istakao je Štark.
On je dodao da je tokom protekle noći cepelin napustio vazdušni prostor Srbije i nastavio dalje kretanje prema Crnoj Gori, ali da za sada nema informacija da li se negde srušio ili je nastavio kretanje.
On je rekao da se cepelin u momentu poletanja u Austriji kretao brzinom od 120 kilometara na čas na visini od 12.000 metara, dok je ulaskom u vazdušni prostor RS i BiH visina ove letelice padala na 6.500 metara da bi u Brčkom bila na visini od 4.500 metara.
Hrvatski mediji su javili da je Hrvatska uprava za zaštitu i spašavanje saopštila da je prazan cepelin, koji je jutros iz Austrije ušao u hrvatski vazdušni prostor i nekontrolisano nastavio leteti u smeru jugoistoka, najverovatnije pao negde na području Banjaluke.
Cepelin je tip vazdušnog broda, a izumepo ga je grof Ferdinand fon Cepelin početkom 20. veka i po njemu je ova letelica i dobila ime.
U pitanju je letelica lakša od vazduha vretenastog, izduženog, oblika sa sopstvenim pogonom. Često se za cepelin koristi i reč dirižabl koja potiče od francuske reči upravljiv.
Devedesetih godina 20. veka cepelin se koristi uglavnom za turističke i reklamne svrhe.
(Srna)