• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Država se povlači iz vlasništva u medijima?

Nacrt strategije razvoja javnog sistema informisanja u Srbiji do 2016. predviđa povlačenje države iz vlasništva u medijima, sprečavanje monopola i utvrđivanje ko je osnivač glasila.

Radna grupa za izradu Nacrta, kojim su definisani najvažniji pravci razvoja i unapređenja medijske scene i medijskog tržišta, predala je tekst Ministarstvu 1. juna, nakon čega će biti upućen na javnu raspravu.

Po završetku rasprave početkom jula, Ministarstvo će Vladi Srbije predložiti usvajanje teksta usaglašenog sa svim zainteresovanim stranama.

Prema mišljenju članova Radne grupe, država ne može biti vlasnik niti osnivač medija, osim Radiotelevizije Srbije i Radiotelevizije Vojvodine.

Srbija će se povući iz vlasništva nad javnim glasilima bez odlaganja, a najkasnije u roku od 18 meseci od dana usvajanja ove strategije, što podrazumeva privatizaciju ili konverziju državnog vlasništva u akcije i njihov prenos bez naknade.

Nacrt predviđa da se zna stvarni vlasnik pravnog lica koje je osnivač glasila i poreklo kapitala, kao i neophodnost da država sprečava nedozvoljenu medijsku koncentraciju.

Javno preduzeće Tanjug mora biti privatizovano u roku predviđenim Akcionim planom, tačnije 18 meseci od usvajanja Strategije.

Radna grupa navodi u Nacrtu da je finansiranje novinskih agencija iz javnih prihoda zabranjeno kao neprihvatljivo uplitanje države u medijsko tržište i uspostavljanje nelojalne konkurencije.

Akcioni plan za sprovođenje Strategije, takođe, predviđa da se devet meseci od njenog usvajanja donesu novi zakoni za oblasti javnog informisanja i elektronskih medija.

Prema tom planu, u roku od 18 meseci biće sprovedena prodaja državnog udela u sredstvima javnog informisanja, kao i privatizacija lokalnih i regionalnih medija.

Kada je reč o elektronskim javnim glasilima, Nacrt predviđa reformu pravnog okvira kako bi se uskladio da procesom digitalizacije, slobodnu konkurenciju, kao i poštovanje zakona o oglašavanju.

Ostvarivanje javnog interesa u medijskoj sferi može se ostvariti smanjenjem PDV-a na prodaju štampe, servis novinskih agencija i medijskih sadržaja čija je produkcija finansirana državnim sredstvima, kao i smanjenjem, odnosno ukidanjem carina na repro-materijal i delove koji se ne proizvode u Srbiji.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image