• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Od danas može preko Blizanca na Beški

Novi most kod kod Beške, kojim se završava izgradnja severnog dela autoputa na srpskom delu Koridora 10 svečano otvoren. Most je dugačak je 2,2 kilometra, najduži je preko Dunava u Evropi, a po izgledu se ne razlikuje od starog, udaljenog na manje od pet metara.

Veliki i zahtevan neimarski poduhvat - izgradnja novog mosta preko Dunava kod Beške, završen je i danas je preko njega svečano pušten saobraćaj.

Puštanjem u saobraćaj ovog mosta definitivno je završen autoput od mađarske granice do Beograda u ukupnoj dužini od 200 kilometara.

Otvaranju mosta, koji je nazvan "Blizanac", prisustvovao je predsednik Srbije Boris Tadić, ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić i ministar životne sredine Oliver Dulić.

Predsednik Tadić je rekao da živi zbog trenutaka kao što je puštanje mosta u saobraćaj i da ne vidi svrhu politike ako iz nje ne ostaju putevi, mostovi i ugovori koji omogućavaju bolji život gradajana.

On je dodao da se u Srbiji nikad nije brže gradilo, što je njegov odgovor na kritike onih koji kažu "šta ste čekali do sada".

U saobraćaj je danas pušten i most preko kanala Arkanj, na novosadskoj strani Dunava, dugačak oko 100 metara.

Most kod Beške prvi je ekološki most izgrađen u Srbiji, što znači da se pored mosta gradi i specijalni bazen gde će se prečišćavati zagađena voda koja se sliva sa asfalta i pristupnih puteva, prenose "Novosti".

Ukupna dužina mosta je 2.205 metara, u njega je ugrađeno 60.000 kubnih metara betona, 10.000 tona armature, 14.000 metara šipova i 50 kilometara raznih kablova.



Prethodno je most položio i probni test. Uspešno je, na najkritičnijoj, središnjoj tački, izdržao opterećenje od 360 tona tereta raspoređenog u 12 kamiona. Prvi rezultati merenja koje je obavio Saobraćajni institut CIP bili su bolji od očekivanih. Svetski standardi ispoštovani su u svakom segmentu, od mehanizacije, preko tehnologije, pa do ugradnje najkvalitetnijih materijala, jer projektovani vek novog mosta, teškog 172.000 tona, iznosi - 125 godina.

Poslednju reč tehnike u mostogradnji gradilo je preduzeće "Alpina", a o kakvom projektu je reč, najbolje govore podaci da je u njega ugrađeno 60.000 kubika betona, 50 kilometara kablova za prednaprezanje, 10.000 tona armature, 14.000 metara šipova najkvalitetnije dilatacije iz Švajcarske i drugi materijali, a centralni raspon nad rekom dugačak je 210 metara.

Iako je tender za izgradnju novog mosta preko Dunava raspisan 2004. godine, prvi radovi na samom mostu su počeli tek četiri godine kasnije. Mostograditelji su radili na minus 20 i na plus 40 stepeni.

Ugovorna vrednost radova za izgradnju novog mosta je 33,9 miliona evra, što finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, ali će zbog naknadnih radova konačna cena tek biti poznata.

U "Alpini" kažu da je izgradnja novog mosta bila veoma složena, jer je tako veliki most izgrađen na malom rastojanju od postojećeg, a moralo se sanirati i klizište na desnoj obali, gde je, neplanirano, do dubine od 30 metara moralo da bude pobodeno čak 60 šipova.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image