Švedski "Saab" danas je objavio bankrot, čime su okončani dvogodišnji napori spasavanja poznate robne marke, potvrdio je švedski regionalni sud agenciji AFP.
Poslednji očajnički napori da se organizuje pomoć za "Saab" i da se pronađe novi finanaisjer među kineskim kompanijam koje su pokazala najviše interesovanja, propali su zbog protivljenja vlasnika, američkog "Dženeral motprsa" (GM) povodom licenci i mogućeg transfera tehnologije.
Službenik suda u Venersburgu potvrdio je da su dostavljena dokumenta kompanije u kojima se traži bankrot, dodajući da sud razmatra taj zahtev. Cilj je da se analizira zahtev za bankrotom i da se što pre odredi likvidatora.
Šef "Saaba" Viktor Miler pojaviće se pred sudijama koji bi trebalo da odluče da li će podići ili prolongirati tromesečnu zaštitu "Saaba", do kada bi uprava trebalo da pronađe finansijera i da postigne dogovor o spasavanju kompanije.
Miler je pokušavao da se dogovori o spasavanju "Saaba" od likvidacije, a poslednjih meseci pregovarao je sa dve kineske grupacije, autokompanijom "Joungman" i firmom za distribuciju kola "Pang Da." Vlasnik "Saaba", američki GM, međutim, odbio je taj pokušaj zbog toga što je dogovorom bio predviđen transfer licence tehnologije kineskim firmama.
Pokušaj prodaje "Saaba" kinskim partnerima, prema proceni analitičara, bio je poslednja šansa spasavanja švedske firme, koja se našla na ivici bankrota kada ga je GM prodao kompaniji "Švedski automobili", (tada se zvala "Spajker"), početkom 2010. godine za 400 miliona dolara.
Krajem oktobra grupa "Švedski automobili" (bivši 'Spajker') potpisala je memorandum o namerama o prodaji "Saaba" kineskim partnerima "Joungman" i "Pang Da" za 100 miliona evra.
Na taj način, Kinezi bi došli u posed nešto manje od 50 odsto švedske kompanije.
Gij Lofalk, koga je nadležni sud u Švedskoj odredio za administratora u procesu restrukturisanja "Saaba" izjavio tada da veruje da će pregovori propasti i da je bankrot neizbežan.
"Saab", sa oko 3.700 radnika, je suspendovao proizvodnju u većem delu godine kada se zbog finansijske krize i dugova kompanija borila da isplati zaposlene i obezbedi delove za montažu kola.
U novembru ove godine GM je zapretio da će obustaviti isporuku delova za automobile i transfer tehnologije ako "Joungman" i "Pang Da" uspeju da realizuju ponudu o stoprocentnom preuzimanju "Saaba."
Američki proizvodač tvrdio je da će Kinezi na taj način doći u posed tehnologije koju je GM razvio u vreme dok je ta kompanija bila vlasnik "Saaba" i zahtevao je da kineske firme ne preuzmu više od po 20 odsto švedskog auto-brenda.
(Tanjug)
Službenik suda u Venersburgu potvrdio je da su dostavljena dokumenta kompanije u kojima se traži bankrot, dodajući da sud razmatra taj zahtev. Cilj je da se analizira zahtev za bankrotom i da se što pre odredi likvidatora.
Šef "Saaba" Viktor Miler pojaviće se pred sudijama koji bi trebalo da odluče da li će podići ili prolongirati tromesečnu zaštitu "Saaba", do kada bi uprava trebalo da pronađe finansijera i da postigne dogovor o spasavanju kompanije.
Miler je pokušavao da se dogovori o spasavanju "Saaba" od likvidacije, a poslednjih meseci pregovarao je sa dve kineske grupacije, autokompanijom "Joungman" i firmom za distribuciju kola "Pang Da." Vlasnik "Saaba", američki GM, međutim, odbio je taj pokušaj zbog toga što je dogovorom bio predviđen transfer licence tehnologije kineskim firmama.
Pokušaj prodaje "Saaba" kinskim partnerima, prema proceni analitičara, bio je poslednja šansa spasavanja švedske firme, koja se našla na ivici bankrota kada ga je GM prodao kompaniji "Švedski automobili", (tada se zvala "Spajker"), početkom 2010. godine za 400 miliona dolara.
Krajem oktobra grupa "Švedski automobili" (bivši 'Spajker') potpisala je memorandum o namerama o prodaji "Saaba" kineskim partnerima "Joungman" i "Pang Da" za 100 miliona evra.
Na taj način, Kinezi bi došli u posed nešto manje od 50 odsto švedske kompanije.
Gij Lofalk, koga je nadležni sud u Švedskoj odredio za administratora u procesu restrukturisanja "Saaba" izjavio tada da veruje da će pregovori propasti i da je bankrot neizbežan.
"Saab", sa oko 3.700 radnika, je suspendovao proizvodnju u većem delu godine kada se zbog finansijske krize i dugova kompanija borila da isplati zaposlene i obezbedi delove za montažu kola.
U novembru ove godine GM je zapretio da će obustaviti isporuku delova za automobile i transfer tehnologije ako "Joungman" i "Pang Da" uspeju da realizuju ponudu o stoprocentnom preuzimanju "Saaba."
Američki proizvodač tvrdio je da će Kinezi na taj način doći u posed tehnologije koju je GM razvio u vreme dok je ta kompanija bila vlasnik "Saaba" i zahtevao je da kineske firme ne preuzmu više od po 20 odsto švedskog auto-brenda.
(Tanjug)