• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Cunami" cena u Srbiji

Za potrošače u Srbiji prvi dan marta doneo je novi "cunami" na ionako ispražnjene novčanike. Poskupeli su, ili će već za nekoliko dana poskupeti, benzin, mlečni proizvodi, konzerve, kućna i lična hemija, voda i sokovi, jaja, voće i povrće...

Proizvođači nove cene pravdaju poskupljenjem sirovina i slabljenjem dinara, koje je povećalo cenu uvoznih proizvoda i komponenti, piše "Press".

Pojedini proizvođači najavili su poskupljenje mlečnih proizvoda za tri odsto, konzervirane hrane za pet odsto, žitarica za čak 12 do 16 odsto, hemije za od dva do čak 15 odsto, bezalkoholnih pića i flaširane vode za sedam odsto.

Proteklih dana već su poskupeli za deset i više odsto pojedini suhomesnati proizvodi, jaja, voće i povrće. Najavljena su i poskupljenja kancelarijskog pribora, folija...

Oglasile su se i organizacije potrošača, koje upozoravaju da će poskupljenja dodatno urušiti ionako nizak standard građana, dok ekonomisti ocenjuju da je skok cena u prvom kvartalu godine uobičajen i da ne bi trebalo značajnije da utiču na godišnji nivo inflacije.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović upozorava da su proizvođači iskoristili slabljenje dinara prema evru za novo, nerealno i neosnovano povećanje cena.

"Cene su povećane i u januaru, a zna se da su opali životni standard i kupovna moć građana. Dovoljno je da se desi cunami u Indoneziji, pa da kod nas nađu razlog za poskupljenje, a ne žele da prihvate realnost da je opao promet i da roba stoji na lageru", napominje Papović, koji podseća da je vlada uredbom ograničila marže na deset odsto na osnovne životne namirnice da bi zaštitila standard građana i ističe da bi to ograničenje trebalo da bude trajno.

U "Univereksportu" napominju da trgovinski lanci koriguju cene jer su ih podigli proizvođači, odnosno distributeri. Navode da su cene pojedinih proizvoda povećane u proteklom mesecu, ali da u martu predstoje poskupljenja kućne hemije, lične higijene, mlečnih proizvoda i jaja.

"Poskupeli su proizvodi "Henkela" - deterdženti, omekšivači, sanitari, šamponi, kozmetika, u proseku oko sedam odsto. Od sokova će poskupeti "kokta" i "jupi". Od sredine marta najavljena su poskupljenja proizvoda "Rekit Benkisera", kao što su "veniš" i "er vik", zatim sireva i sirnih namaza pojedinih mlekara, kao što su "Kikindska" i "Mlekoprodukt", navodi Olivera Ćirković, PR "Univereksporta".

Proizvođači obrazlažu da su bili prinuđeni da dignu cene svojih proizvoda iz nekoliko razloga - zbog skoka evra, poskupljenja sirovina ili skoka uvoznih cena. Jedan od retkih proizvođača koji je bio dostupan za komentar, "Atlantik grupa", ističe da će iz njihovog asortimana konzerviranih namaza poskupeti samo "argeta" od lososa za pet odsto.

"Razlog je značajan porast cena sirovina. Poskupljenje drugih "argeta" proizvoda za sada ne planiramo", rekao je Marko Nikolić, brand menadžer za Srbiju.

Na pumpama su juče ponovo poskupeli za oko dva dinara naftni derivati, iako je od prošlog poskupljenja prošlo tek sedam dana. Naftaši ističu da su ta poskupljenja uzrokovana rastom cena nafte na svetskom tržištu, slabljenjem dinara u odnosu na dolar i evro, ali i rastom troškova nabavke izazvane hladnim talasom, piše "Press".

I dok u samoposlugama menjaju cene, ministar trgovine Dušan Petrović tvrdi da poskupljenja neće biti.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image