Poznati japanski proizvođač automobila najavio je da će proizvesti osam novih modela kompaktnih automobila koji će koštati oko 12.500 dolara i koji će se prodavati u zemljama u razvoju.
Projekat izrade kola specijalno za nerazvijene zemlje objavljen je samo dan nakon što je "Tojota" (Toyota), nekada najveći proizvođač kola u svetu, u četvrtak demantovala medijske špekulacije da će krenuti sa prodajom jefitnih kola u Indiji za oko 6.000 dolara.
Japanski najveći proizvođač automobila saopštio je u petak da će izrađivati osam novih vozila u fabrikama u Tajlandu, Indiji i Brazilu, čija će se cena kretati oko 1,0 miliona jena (12.500 dolara) ili preko toga, računajući da će do 2015. godine prodati više od milion vozila u državama čije se privrede nalaze u usponu..
"Iako su novi modeli pre svega namenjeni zemljama u privrednom usponu, uključujući Kinu, Indoneziju i Brazil, nećemo odustati ni od njihove prodaje u SAD ili u Evropi ako tamošnji kupci pokažu interes", izjavio je izvršni potpredsednik "Tojote" Jukitoši Funo u sedištu kompanije u Tokiju.
"Tojota" je 2010. godine lansirala manji automobil "etios" na indijskom tržištu čija je osnovna cena bila oko deset hiljada dolara, mnogo veća od cene modela koje nudi kompanija "Tata" trgujući najjeftinijim automobilom na svetu - modelom "nano" za oko 2.900 dolara.
Ukupna prodaja "etiosa" i pored toga nadmašila je sto hiljada komada u Indiji od kada su krenule njegove isporuke.
Uprava "Tojote" demantovala je u četvrtak pisanje "Asahi šimbuna" da će početi sa prodajom jeftinih kola u Indiji za oko 6.000 dolara, u okviru plana povećanja udela na unosnom indijskom tržištu automobila koje beleži jednu od najvećih stopa rasta na svetu.
"Takav plan ne postoji", izjavio je zvanični predstavnik "Tojote".
"Tojota" je saopštila da želi da dostigne cilj po kome će od 2015. godine isporučivati 50 procenata, od ukupno prodatih vozila u svetu, u zemlje sa tržištima u usponu, sa četrdeset odsto u 2010. godini.
Potpredsednik "Tojote" Funo nije izneo više detalja o novim modelima kompanije u oviru koje posluju robne marke "Tojota", "Leksus", "Dajhatsu" i "Hino" i koja je prodala 7,35 miliona vozila u godini koja je završena u martu.
(Tanjug)
Japanski najveći proizvođač automobila saopštio je u petak da će izrađivati osam novih vozila u fabrikama u Tajlandu, Indiji i Brazilu, čija će se cena kretati oko 1,0 miliona jena (12.500 dolara) ili preko toga, računajući da će do 2015. godine prodati više od milion vozila u državama čije se privrede nalaze u usponu..
"Iako su novi modeli pre svega namenjeni zemljama u privrednom usponu, uključujući Kinu, Indoneziju i Brazil, nećemo odustati ni od njihove prodaje u SAD ili u Evropi ako tamošnji kupci pokažu interes", izjavio je izvršni potpredsednik "Tojote" Jukitoši Funo u sedištu kompanije u Tokiju.
"Tojota" je 2010. godine lansirala manji automobil "etios" na indijskom tržištu čija je osnovna cena bila oko deset hiljada dolara, mnogo veća od cene modela koje nudi kompanija "Tata" trgujući najjeftinijim automobilom na svetu - modelom "nano" za oko 2.900 dolara.
Ukupna prodaja "etiosa" i pored toga nadmašila je sto hiljada komada u Indiji od kada su krenule njegove isporuke.
Uprava "Tojote" demantovala je u četvrtak pisanje "Asahi šimbuna" da će početi sa prodajom jeftinih kola u Indiji za oko 6.000 dolara, u okviru plana povećanja udela na unosnom indijskom tržištu automobila koje beleži jednu od najvećih stopa rasta na svetu.
"Takav plan ne postoji", izjavio je zvanični predstavnik "Tojote".
"Tojota" je saopštila da želi da dostigne cilj po kome će od 2015. godine isporučivati 50 procenata, od ukupno prodatih vozila u svetu, u zemlje sa tržištima u usponu, sa četrdeset odsto u 2010. godini.
Potpredsednik "Tojote" Funo nije izneo više detalja o novim modelima kompanije u oviru koje posluju robne marke "Tojota", "Leksus", "Dajhatsu" i "Hino" i koja je prodala 7,35 miliona vozila u godini koja je završena u martu.
(Tanjug)