Serijska proizvodnja novog "Fiat" modela "500L" u Kragujevcu počela je 4. jula, izjavio je danas za Tanjug generalni direktor "Fijat automobila Srbije" (FAS) Antonio Ćezare Ferara i najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine.
On je podsetio da je 2007. na isti dan, 4. jula, započeta proizvodnja moedal "500", a pre dve godine i modela "500 abart".
Tokom prošle sedmice u Torinu su održane test vožnje modela "500L" za svetske medije.
Na italijanskom tržištu "500L", kako je rekao Ferara, prodavaće se po ceni od 15.500 evra, a što se tiče Srbije - FAS je još u fazi formiranja cene.
Ferara je naglasio da je prva faza proizvodnje probnih modela "500L", koji će se proizvoditi samo u Srbiji, počela još u novembru 2011. i završena do polovine marta ove godine. On je kazao da je zatim polovinom maja počela proizvodnja za interne potrebe - tehničke, komercijalne, marketinške, testiranje od strane novinara i druge svrhe.
FAS je, prema njegovim rečima, spreman da prema planiranom kapacitetu proizvodi 30 vozila po satu ili 550 vozila dnevno, ali postoji mogućnost i za veću proizvodnju ukoliko se poveća broj smena, radnih dana...
Ferara je naveo da će prozivodnja modela "500L" sledeće godine zavisiti od tržišta, ali da FAS planira da proizvode od 120.000 do 180.000 automobila, a ukoliko budu odgovarajući tržišni uslovi do 200.000 automobila.
Novi "500L" biće plasiran na više od 100 tržišta u svetu uključujući i SAD, kao i region Azije i Pacifika.
FAS očekuje da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a jedna trećina prodaje trebalo bi da ode na tržište SAD.
"Predviđamo da ćemo oko 99 odsto proizvodnje prodavati van Srbije, ali smo spremni da uvećamo procenat prodaje u Srbiji ako bude veće zainteresovanosti, na primer, ukoliko državne institucije, kompanije... budu hteli da u svom voznom parku imaju taj automobil", istakao je on.
Ferara je kazao da je "Fiat" u FAS do sada uložio oko milijardu i 50 miliona evra, od čega više od 350 miliona u rekonstrukciju fabrike i ostalo u opremu.
Partneri FAS-a u Srbiji su do sada, kako je rekao, uredno ispunjavali sve svoje obaveze predviđene ugovorom i izrazio zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom Srbije u realizaciji tog projekta, uz napomenu da bi trebalo završiti autoput između fabrike FAS i Batočine kako bi imali vezu sa Koridorom 10 zbog logistike.
Ferara je rekao da je u kragujevačkom FAS-u trenutno zaposleno oko 1.700 radnika i da se prosečno svakog meseca prima oko 200 novih radnika, kao i da bi FAS do kraja godine ukupno trebalo da ima najmanje 2.500 radnika što je predviđeno i ugovorom.
On je dodao da će i najveći kooperanti koji prave svoje pogone u okviru FAS-a i u "Grošnici" zaposliti dodatnih oko 1.000 radnika, kao i da će ostali kooperanti širom Srbiji zbog potreba proizvodnje modela "500L" imati potrebu da otvore nova radna mesta.
(Tanjug)