• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sumnjivo samoubistvo svedoka afere Smolensk

U Varšavi je pronađen mrtav jedan od ključnih svedoka u slučaju pada poljskog predsedničkog aviona kod Smolenska 2010. godine, a istraga sumnja da je reč o samoubistvu.

Kako je rekao predstavnik okružnog tužilaštva u Varšavi Dariuš Slepokura, inženjer aviona "jak-40" Remigiuš Mus (42) pronađen je obešen kasno sinoć u predgrađu Varšave.

Mus se u trenutku katastrofe predsedničkog aviona "tu-154" aprila 2010, u kojoj je poginulo 96 osoba uključujući predsednika Leha Kačinjskog, nalazio u kabini aviona "jak-40" koji je sat pre tragedije sleteo na aerodrome Smolensk-Severni i preko radio veze slušao razgovore posade kobnog aviona sa dispečerom u Smolensku.

Poljska parlamentarna komisija koja je istraživala pad aviona razmišlja o zaštiti svedoka, navodi TV stanica Raša tudej (Russia Today) i podseća da je ovo drugi sličan inicident vezan za taj slučaj, nakon što se januara ove godine poljski tužilac Mikolaj Pšibil koji je učestvovao u istrazi pucao sebi u glavu na brifingu za medije, bez očiglednog razloga.

Predstavnik tužilaštva je naveo za poljski radio da je telo Musa pronađeno u podrumu kuće gde je živeo sa ženom i da policija i tužilaštvo nemaju razloga da sumnjaju da su za smrt Musa kriva treća lica.

Avioinženjer Mus je u svojim svedočenjima o tragediji kod Smolenska tvrdio da je dežurni dozvolio predsedničkom avionu da se spusti do "visine za donošenje odluka" od 50 metara, bez obzira na gustu maglu.

Prema zvaničnoj verziji, međutim, dispečer nije dozvolio da se avion spusti na visinu manju od 100 metara.

Kako je Mus posvedočio, i avion "jak-40" je prethodno dobio dozvolu da se spusti na visinu do 50 metara.

Šef poljske parlamentarne komisije za istraživanje aviokatastrofe Antoni Mačerevič smatra da je Mus bio jedan od dvojice ključnih svedoka u tom slučaju, pored pilota aviona "jak-40" Artura Voštilja kojeg sada, kako napominje, treba staviti pod zaštitu.

"Stiče se utisak da se oko svih koji mogu da ispričaju istinu o tome šta se desilo kod Smolenska zateže omča", navodi reči Mačereviča portal Niezalezna.pl.

Kako prenosi RIA Novosti, taj deputat iz opozicione partije Zakon i pravda pristalica je teorije zavere, a u avgustu je komisija koju on vodi objavila izveštaj u kojem se govori o eksploziji u predsedničkom avionu.

Poljski predsednički avion "tu-154" pao je 10.aprila 2010.godine kod Smoljenska kada se spremao da sleti, a tom prilikom je poginulo 96 osoba, uključujući predsednika Leha Kačinjskog, njegovu suprugu i deo najvišeg rukovodstva Poljske.

Međudržavni avio komitet je 2011. godine objavio konačni izveštaj o rezultatima tehničke istrage, prema kojem je kao neposredni razlog tragedije navedena odluka posade da ne ide na rezervni aerodrome, a kao sistemski razlozi propusti u osiguranju leta i pripremi posade.

(Tanjug, foto arhiva)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image