• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

I Tomos je otišao u istoriju

Fabrika Tomos industrija iz Kopra, poznata iz vremena bivše Jugoslavije po proizvodnji motocikala i vanbrodskih motora, bankrotirala je krajem oktobra.

Firma sa poznatimo imenom, uz koje su mnoge generacije ljudi iz SFRJ provozali prve motociklističke krugove na "tomos automatiku" ili se otisnuli od obale uz pomoć čuvene "četvorke", otišla je u likvidaciju a 60 zaposlenih biće preraspoređeno na druge poslove u okviru kompanije "Hidria", u koju je Tomos uključen od 1998. Godine.

Vest je za riječki "Novi list" potvrdio direktor Marjan Kanduč, koji je istakao da će biti sačuvana robna marka Tomos.

Preduzeće Tomos, što je skraćenica za Tovarna Motornih koles Sežana (tvornica motornih bicikala Sežana), registrovano je 1954. godine u Sežani u okviru tadašnjih strateških napora da se industrijalizuju krajevi koji su gravitirali prema Italiji.

Nekoliko meseci kasnije, slovenačka republička vlada odlučila je da se velika fabrika sa tim imenom sagradi u Kopru, pošto je bilo rešeno pitanje razgraničenja sa Italijom, a zona B pripala Jugoslaviji.

Kompaniju je 1959. godine posetio i tadašnji jugoslovenski predsednik Josip Broz Tito, podseća "Novi list".

Tomos je nastao kao odgovor socijalističke Jugoslavije kapitalističkoj Italiji i trebalo je da pokaže kako i "društvo jednakosti" ima industrijsku snagu.

Nažalost, dodaje list, konkurencija iz Japana i globalizacija posle nepunih šest decenija dokrajčile su taj utopistički san.

(Fonet, foto: bikepics.com)

Tagovi

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nisu svi Srbi bez mozga

Naravno da će zadržati ime zaštićeno tradicijom, a ne kao Dinko koji je jedini prekinuo tradiciju imena Zastava Kragujevac

Misa tenk

Zauvek ce ziveti u srcima ljudi koji su ih vozili i uzivali na njima!Ja sam vozacku karijeru zapoceo na pony expresu ali obozavam tomos motorcice! Slava im...

PEĐA

Ovo današnje kinesko PVC-smeće ni izbliza nema kvalitet kao što su, svojevremeno, imali "APN", "Automatik", "14-ica", "15-ica", a naročito "Elektronik", tj. čuvena "Devetka".

special image