Zbog dve reklame u kojima su bicikli predstavljeni kao manje važni od motocikala i automobila danas su protestovala tri biciklistička udruženja.
"Da li vi mislite da su oni koji voze bicikl siromašni, nemaju para, nisu vredni ili nisu vaša ciljna grupa", navodi se u saopštenju Ciklo sveta i najavljuje i reakcija Evropske biciklističke federacije (ECF).
Udruženje Ulice za bicikliste ocenilo je da je reč o diskriminatornoj reklami, a Novosadska biciklistička inicijativa ocenila je da sporni sadržaj šalje pogrešnu poruku, kao i da potkopava napore institucija, organizacija i pojedinaca u popularizaciji bicikla.
Navodi se i da je u pitanju uvredljiva poruka građanima sa teritorije Vojvodine, gde je bicikl sredstvo koje je duboko ukorenjeno u lokalnu kulturu i predstavlja stvar izvora, a ne pokazatelj finansijske moći.
Udruženja su protestovala i zbog reklame za novi model automobila Nisan (Nissan).
U navedenoj reklami majka i otac na biciklima vuku decu u dečjim prikolicama za bicikle kroz park uz dečje nestrpljivo negodovanje.
Epilog reklame je novi Nisanov model u kojem deca na stražnjem sedištu automobila imaju na raspolaganju DVD plejer sa LCD monitorima, pa se spram toga vožnja u prirodi biciklom predstavlja kao dosadna aktivnost.
(Beta/Ilustracija: Guliver/Getty Images)