Prodaja naftnih derivata dizela D-2 i benzina BMB 95 biće produžena do polovine 2013, najavila je danas u Beogradu ministar energetike Zorana Mihajlović.
"Gledamo da obezbedimo ulaz još nekih derivata koji mogu biti povoljni za vojna vozila, traktore i slično, s nižim procentom sumpora u odnosu na D-2", dodala je Mihajlović.
Domaći dizel D2 i benzin BMB od 95 oktana, koji ne odgovaraju evro-5 kvalitetu, trebalo je pre dve godine da budu povučeni sa tržišta, ali je ranije dogovoreno da bude produžena njihova proizvodnja i prodaja, dok ne bude završena modernizacija Rafinerije Pančevo, a da potom od 2013. budu povučeni sa tržišta.
Pravilnikom o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, Srbija se pre dve godine opredelila za evrokvalitet goriva od 1. januara 2011, od kada je dozvoljen isključivo uvoz benzina i dizela koji odgovaraju evropskom standardu kvaliteta.
U Naftnoj industriji Srbije (NIS) ističu da za tu kompaniju, otvaranje modernizovane Rafinerije nafte Pančevo znači početak proizvodnje goriva evro-5 standarda i prestanak proizvodnje motornog goriva kvaliteta, koji nije u skladu sa evro standardima.
Nadležno ministartsvo predviđa period adaptacije, tokom kojeg bi bile potrošene sve stare zalihe krajnjih korisnika i maloprodavaca, što je i ranije primenjivano u periodima izmene standarda.
Te mere, kako su istakli u naftnim kompanijama, treba da reguliše Pravilnik o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, a predviđeno je uvođenje goriva koje će zameniti dosadašnji D2 i koji će zadovoljiti potrebe korisnika sa starim motorima.
Reč je, kako ističu naftaši, o gorivu sa smanjenim sadržajem sumpora u odnosu na dosadašnji D-2, do maksimalno 1.000 ppm, što je u skladu sa ekološkim standardima i direktivom EU.
(Tanjug, ilustracija Guliver/Getty Images)