Skupština Srbije usvojila jeizmene Zakona o trgovini koji bi trebalo da unaprede poslovni ambijent, pospeše konkurenciju među svim učesnicima na tržištu i doprinesu razvoju tržišta i zaštiti potrošača.
Ukidanje te restriktivne odredbe trebalo bi da stimuliše strane ulagače da otvaraju trgovine u Srbiji.
Ukida se i obaveza trgovaca da Centru za razvoj trgovine godišnje dostavljaju svu dokumentaciju, razne podatke za svoje poslovanju, ali će država od njih moći da zatraži određene podatke bitne sa stanovišta tržišta, tržišnih učesnika i intervencije na tržištu.
Izmenama zakona se pojednostavljuje vođenje evidencije o prometu, a te podatke trgovci će morati da dostave na zahtev nadležnih organa koji sprovode kontrolu.
Utvrđeno je i ukidanje propisivanja minimalnih uslova u pogledu zaposlenih u trgovini, a u nadležnosti lokalne samouprave biće određivanje radnog vremena maloprodajnih objekata na svojim teritorijama.
Zakon bi trebalo da unapredi borbu protiv nelojalne konkurencije, a novina je da se stvara osnova za naknadu nematerijalne štete nanete pravnom licu zbog povrede poslovnog ugleda nelojalnom konkurencijom.
Predviđena je mogućnost da na deklaraciji robe u trgovini na malo bude napisano ime trgovca, a ne proizvođača.
Trgovac će moći da odluči da stavi svoje ime na deklaraciju proizvoda umesto imena proizvođača i time preuzme potpunu obavezu i odgovornost da poštuje sve druge standarde propisane zakonima, i onim propisima koji se odnose na promet pre svega prehrambenih proizvoda.
Izmenama zakona precizira se rok trgovcima za uklanjanje utvrđenih nepravilnosti, skraćuje i pojednostavljuje procedura prodaje oduzete robe i preciziraju ovlašćenja tržišnih inspektora.
Prvi put se i formalno uvodi mogućnost isticanja cena u stranoj valutu sa naznakom obračunskog kursa, što se posebno odnosi na turističke agencije i trgovinu automobilima.
(Beta Foto Fonet Božidar Petrović)