• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Formula 1 - Karte na stolu

Autor Dušan Radulović

Kreće nova sezona! Veliki timovi će opet biti u prvom planu, samo što ih sada nema tri već pet, ali mislim da će ipak biti najzanimljivije trkanje debitanata.

Nikada zimski testovi u Barseloni nisu bili toliko obavijeni velom tajni kao ove zime. Neke od favorita gotovo da nismo videli na stazi, poput Fetela i Vebera iz Red Bula ili Džensona Batona i Serhija Peresa iz Meklarena, veći deo posla obavljali su test vozači, dok su ostali od favorita dolazili po pozivu, da se upoznaju s (retkim?) inovacijama ili da nadgledaju osnovna podešavanja bolida.

Uostalom, niko od poznavalaca Formule 1 ni ne očekuje da testovi pokažu buduće favorite, posebno u situaciji kad je Pireli (snabdevač gumama) kasnio sa isporukom ovogodišnjih pneumatika.

Drugim rečima, videćemo karte na stolu tek u nedelju u rano jutro po našem vremenu.

Ako se prisetimo činjenice da je prošle godine bilo sedam različitih pobednika na isto toliko trka, smemo li tako nešto da očekujemo i sada?

Hm, teško pitanje, ali se usudjujem da odgovorim potvrdno. Možda ne baš sedam, ali sigurno ne dominacuju jednog, dvojice ili samo trojice vozača na početku sezone. Ono što sigurno mogu da tvrdim jeste da će osim vozača Red Bula, ekipe koja je bila naškrtija na informacijama o novom modelu pa nam ostaje da tek u nedelju vidimo efekte inovacija, Alonso, a možda i Masa, sigurno biti u vrhu.

Ferari je najviše uradio na promeni bolida koji je prošle godine bio, u najmanju ruku – nepredvidiv. Uložili su mnogo novca, testirali ponašanje šasije i aerodinamiku u vazdušnom tunelu, a glavni posao mehaničara bio je da poboljšaju pouzdanost i izdržljivost motora. Po nekim prognozama, oni su najozbiljniji takmaci Fetelu i Veberu.

Posle sjajnih, pomalo neočekivanih rezultata u prošloj sezoni, ekipa Lotusa se svrstala medju favorite. Najviše zbog toga što su strpljivo „pakujući“ bolid tokom sezone otvorili prostor Kimiju Raikonenu da kraj dočeka na trećem mestu u generalnom plasmanu vozača. Pošto sam malo mator, a u jednom tekstu pre „hiljadu godina“ sam prorekao Kimiju, , tada debitantu, da će biti šampion pa sam pristrasan jer sam ga „prepoznao“ - evo i sad sam spreman da secujem na njega. Roman Grožan je, kako sam kaže, „mnogo naučio na greškama koje je pravio“, mada moram da kažem da na mojoj rang listi i dalje spada u red vozača s kojima se nikad ne zna.

Niko Rozberg i Luis Hamilton, novajlija u Mercedesu, zajedno sa šefovima tima i mehaničarima, po prvi put ne kriju optimizam i visoka očekivanja. Ekipa je, prema pisanju stručne štampe, najviše napredovala u razvoju, stari majstor Šumaher je prošle sezone obavio lavovski posao „testiranja u živo“, savetovanja inženjera u podešavanju šasije i motora, pa je sasvim realno očekivati da će njihovi vozači „pucati“ ne samo na podijum, već i na trijumf. Ključno pitanje je pozicija na startu, pa ako u kvalifikacijama ne podbace, ako se neko od dvojice vozača nadje medju prvih pet, mislim da će ih biti teško zadržati u trkanju do pobede. Uostalom, transfer Hamiltona nije bio ni malo jeftin pa nema sumnje da će od njega tražiti da odmah počne da vraća uloženo.

Zauber je prošle godine potigao najveći uspeh od svog osnivanja. Apetiti su im porasli i u pauzi izmedju dve sezone napravili su najradikalnije poteze u odnosu na ostale timove. Najurili su oba vozača, algažovali Niku Hulkemberga i novajliju Estebana Gutjeresa (Meksiko), rečju, napravili su dosta rikantnih poteza koji mogu i da zavarju jer je reč o ekipi koja je tokom završnih testiranja prevalila najveći broj kilometara od svih.

Suprotno od njih, ekipa Fors Indija nije mnogo menjala, bili su skromni i u izjavama, ali za razliku od prošlih godina, kad su bolji bili u završnici šampionata, sada stručnjaci predvidjaju da će Pol di Resta i Adrijan Zutil biti za zeru ravnopraviji u odnosu na ostale tokom čitave sezone.

Poboljšanja je „prijavila“ i ekipa starog lava Frenka Vilijamsa. Pastor Maldonado je zadržao finansijku podršku države i posle smrti predsednika Venecuele Huga Čaveza koji ga je svesrdno podržavao, novajlija Valteri Botas (Finska) je „dečko koji obećava“, a ser Frenk je odavno poznat kao maher da prepozna talenat.

Poznavaoci predvidjaju da će ovaj tim biti medju onima koji imaju šanse najviše da napreduju u odnosu na prošlogodišnje rezultate, a podsećam, Maldonado je Vilijamsu doneo jednu pobedu, na Veliko nagradi Španije!

Da bi krenuo napred, moraće opet da bude bolji od ekipe Toro Roso. Daniel Rikardo i Žan-Erik Vern su zadržali mesta u timu, a šefovi tima u izjavama kažu da je novi bolid „korak napred“, a sistem podešavanja bolida je unapredjen tako da povećana uloga vozača u prilagodjavanju šasije i prema sebi i prema stazi na kojoj se trka vozi.

„Fenjeraši“ su tokom zimske pauze skrenuli pažnju na sebe ponajviše time što su, po ko zna koji put, otvorili polemiku o sistemu „plati, pa vozi“ ili o kupovini mesta u timovima Formule 1. Katerham je angažovao Šarla Pika (Francuska) i Gieda van der Gardena (Holandija), Marusja Maksa Čiltona (Engleska) i Žila Bjankia (Francuska), dok je ekipa HRT Kosvort „uzela jednogodišnju pauzu“, što u stvari znači da nisu napabirčili dovoljno novca da se trkaju i u ovoj godini.

E sad, dragi čitaoče, evo da i ja otvorim karte za ovu sezonu! Dakle, evo moje prognoze...

Timovi:

1. Red Bul
2. Lotus
3. Mercedes
4. Ferari
5. Vilijams

Vozači:

1. Alonso
2. Raikonen
3. Fetel
4. Rozberg
5. Veber

Tagovi

Komentari 8

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Gordana

Posaljite i meni jednu kartu

Drazen

Mislim da ce tesko Rozberg biti ispred Hamiltona (mislim da je Lewis samo 2012. bio na kraju iza timskog kolege,a Rozberg nije na njegovom nivou) i Williams ispred McLarena.

BMW

Ovaj, da nismo nešto zaboravili... khmMeklarenkhm

Najnovije

Kolumnisti