• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kad ti je Đukanović kum!

Monopol nekad državnoj firmi Pomorski saobraćaj u vlasništvu kuma Mila Đukanovića doneo 1,6 miliiona evra dobiti.

Višedecenijski monopol mogao je imati smisla dok je ta firma iz Kamenara bila u državnom vlasništvu, ali to nije slučaj od 2004, kad je Pomorski saobraćaj privatizovan.

Preduzeće Pomorski saobraćaj iz Kamenara, koje uživa monopol na izuzetno frekvetnoj trajektnoj liniji Lepetane-Kamenari u Boki Kotorskoj, lani je poslovalo sa profitom od 1,63 miliona evra pre oporezivanja.

To pokazuju podaci iz godišnjeg finansijskog izveštaja firme, objavljeni na sajtu Komisije za hartije od vrednosti. Ostvaren je 7,4 odsto bolji rezultat nego 2011. kada je Pomorski saobraćaj ostvario profit, pre oporezivanja, od 1,517 miliona evra.

Pomorski saobraćaj je prošle godine za oko 350 hiljada eura uvećao svoje prihode, dok su poslovni rashodi istovremeno smanjeni za oko 30 hiljada evra

Većinski vlasnik Pomorskog saobraćaja je podgorička kompanija ProHouse u vlasništvu kuma premijera Mila Đukanovića Duška Bana, a koja poseduje 66,58 odsto akcija trajektne firme iz Kamenara.

Ostatak od 33,42 odsto Pomorskog saobraćaja pripada Duškovom bratu Dejanu Banu, koji je i izvršni direktor kompanije.

Firma je lani ostvarila neto profit po akciji u iznosu od 19,89 evra što znači da je, imajući u vidu broj akcija u svom posedu, ProHouse Duška Bana zaradio 989.646 evra, dok je bratu Dejanu, shodno broju njegovih deonica, pripalo 496.772 evra.

Preduzeće je lani, pored ostaloga, uštedelo i na stavci „troškovi zarada, naknada zarada i ostali lični rashodi“. Iako je broj radnika povećan sa 76 na 81, za plate i doprinose je izdvojeno 1,2 miliona evra, oko 38 hiljada evra manje nego 2011.

Ministarstvo pomorstva i saobraćaja do sada je izbegavalo da odgovori kada će država Crna Gora da raspiše javni tender za dodjelu koncesije za održavanje jedine trajektne linije u zemlji koja je od državnog značaja.

U pitanju je linija Kamenari-Lepetane-Kamenari, preko tesnaca Verige u Boki Kotorskoj na kojom monopol imaju brodovi firme braće Ban.

Višedecenijski monopol preduzeća mogao je imati smisla, dok je ta firma bila u državnom vlasništvu, ali to nije slučaj od 2004. godine, kada je Pomorski saobraćaj privatizovan.

Prema odluci Saveta za privatizaciju, većinske akcije su prodate na berzi. Prodat je bez tendera, prodajom državnih akcija na berzi. Kupoprodajni ugovor je potpisan 2004. sa firmom ProHouse iz Podgorice koja je dobar deo svojih obaveza prema državi u ovoj transakciji platila obveznicama stare devizne štednje, prenose Vijesti.

(MONDO Foto Wikipedia)

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Srdjan

Bravo za komentar Vladimire. Mi smo imali svog ''Djukanovica'' pa smo ga proglasavali izdajnikom i slicno. Eh da je jedan ovakav nama.

NS

Ničija do zore nije gorela! Jednog dana će ostati bez imuniteta, a onda će krenuti istrage, od italijana, pa redom.

Vladimir

Mi volimo da pljujemo po tom čoveku, ali definitivno ima veći kredibilitet u svetu od naših političara. Mediji bi mogli malo da se opamete i stave prst na čelo. Treba uvažiti trenutnu situaciju u Crnoj Gori i izvući pouke. Definitivno smo u svemu iza njim, nažalost!

special image