• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Preliminarni razgovori sa Arapima oko JAT-a

Predstavnici avikompanije "Etihad ervejz" iz UAE i srpskog avioprevoznika "Jat ervejza" vode preliminarne razgovore o mogućim oblicima saradnje dve kompanije.

Na pitanje da li je Etihad zainteresovan za strateško partnerstvo sa Jatom, predsednik Etihada Džejms Hogan je samo kratko odgovorio da je još rano govoriti o tome, i da treba sačekati ishod preliminarnih razgovora.

"Za razgovore tog tipa i procene potrebno je određeno vreme. Sve što radimo mora da bude u skladu sa politikom i direktivama kompanije. Moj posao je da osiguram bezbedne, kvalitetne i profitabilne letove", naveo je Hogan.

Čelnik Etihada, koji je jedno vreme sedamdesetih godina prošlog veka radio u prodaji Jatovih karata u Australiji, kazao je da je razlog njegove posete Beogradu uspostavljanje letova Etihada od 15. juna između Beograda i Abu Dabija, kao i uspostavljanje komercijalne saradnje i uvođenje zajedničkih "kod šer" letova.

Komercijalna saradnja Jata i Etihada je, prema njegovim rečima, veoma značajna za srpsku aviokompaniju koja će tako biti integrisana u bogatu saobraćajnu mrežu Etihada, sa letovima od Abu Dabija do Australije Kine, Bliskog i Dalekog istoka i SAD.

Aviokompanije u koje je Etihad investirao sada su reorganizovane, profitabilne i integrisane u sistem poslovanja, prodaje karata, letenja.

Etihad raspolaže flotom od 72 savremena aviona. Prošle godine ova kompanija imala je prihod u vrednosti 4,8 milijardi dolara i profit od 42 miliona dolara, a poseduje manjinsko vlasništvo i pravo upravljanja u nemačkom "Er Berlinu", irskom "Er Lingusu", "Virdžin Australiji" i "Er Sejšelima".

Nacionalni avioprevoznik UAE sada obavlja više od 1.300 letova sedmično u 86 putničkih i kargo odredišta širom sveta - na Bliskom istoku, Africi, Evropi, Aziji, Australiji i Americi.

Etihad je pre 10 godina dobio status nacionalnog aviprevoznika, a u moćnoj floti ove bliskoistočne kompanije se nalaze najsavremenije letilice dva vodeća svetska proizvođača putničkih aviona, evropskog Erbasa i američkog Boinga.

Lane je avionima Etihada prevezno 10,3 miliona putnika i njihov broj je u odnosu na prethodnu godinu uvećan za 23 odsto, što je jedna od najvećih stopa rasta u vazdušnom putničkom saobraćaju.

Prema aranžmanu zaključenom u decembru 2011. godine, Etihad je preuzeo oko 30 odsto akcija u nemačkoj aviokompaniji "Er Berlin", a šireći svoje poslove u inostranstvu otkupio je i 40 procenata deonica u "Er lingusu" i 10 odsto u australijskoj kompaniji "Virdžina".

U junu 2004. godine rukovodstvo Etihada je odlučilo da obavi porudžbinu pet aviona Boing "777-300" i 24 aviona Er basa, uključujući i najveći putnički avion u svetu koji pravi taj evropski aviogigant "A380-800s".

U 2008. godini Etihad je saopštio da je obavio najveću porudžbinu aviona u komercijalnoj avijaciji, odlučivši se da nabavi 205 novih aviona.

Etihad, koji je, inače, pre šest godina u blizini međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju otvorio super-savremenu poslovnu zgradu, uloživši u izgradnju tog zdanja oko 50 miliona dolara, izrazio je spremnost da odmah pomogne Jatu u lizingu četiri nova aviona koji su potrebni već od juna zbog početka turističke sezone.

U Beogradu će se u ponedeljak, 15. aprila, sastati predsednik "Etihad ervejza" Dzejms Hogan i generalni direktor Jata Vladimir Ognjenović i zatim održati zajedničku konferenciju za novinare u hotelu "Hajat".

Inače, prethodnih godina u javnosti su kao potencijalni partneri JAT - a bili pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik aviejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Azija".

(Tanjug/MONDO Foto Tanjug Zoran Žestić)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image