• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Osmaci na generalnoj probi male mature

Đaci osmog razreda osnovnih škola širom Srbije, danas su u svojim školama imali generalnu probu male mature, koja ih čeka sredinom juna.

Test iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, trajao je od 9 do 11 sati, a nakon jednočasovne pauze za osveženje i odmor, na redu je bio i test iz matematike, od 12 do 14 sati.

U beogradskim osnovnim školama "Mika Petrović Alas" i "Isidora Sekulić", koje je posetio je ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Žarko Obradović, na test je izašlo ukupno oko 110 osmaka.

Đaci u OŠ "Isidora Sekulić" rekli su novinarima u pauzi nakon testa iz srpskog, da su pitanja bila "srednje teška".

"Uradila sam tačno 13 pitanja, a preostalih sedam nisam znala pa sam odgovorila nasumice", rekla je jedna učenica te škole, dok je njen drug naveo da su pitanja bila laka.

Imali su, kako su deca navela, pitanja iz oblasti prepoznavanja književnog dela, pravopisa, u nekim zadacima bilo je potrebno zaokružiti tačan odgovor, a u drugima su morali da upisuju odgovor.

"Čitavog života pred nama su različiti testovi", poručio je đacima ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Žarko Obradović prilikom posete OŠ "Mika Petrović Alas" pre početka generalne probe.

On je naveo da će rezultati biti iskorišćeni za uočavanje nedostataka, obnavljane i još bolju pripremu za završni ispit koji ih čeka za pet nedelja.

Đaci su prvo rešavali test iz srpskog odnosno maternjeg jezika, sa nepoznatih 20 pitanja, a nakon pauze od jednog sata, i test iz matematike, sa isto toliko zadataka.

U OŠ "Mika Petrović Alas" đaci su smešteni u jednoj velikoj sali i osim đačke knjižice, pribora, flašise sa vodom, nemaju ništa na klupama, što je postupak i za pravi završni ispit.

Na test u toj školi nije izašlo cetvoro osmaka - troje je na republičkom takmičenju, a jedan učenik je izostao iz zdravstvenih razloga.

U školi "Isidora Sekulić" njih 30 radilo je test u hodniku. Iz opravdanih razloga ni ovde nije došlo nekoliko đaka.

Oni i svi učenici koji su danas bili sprečeni da polažu probni test, imaće još jedan termin, 18. maja.

Ministar je podsetio da će završni ispit biti održan 17. i 18. juna, sa 75 odsto potpuno nepoznati i 25 delimično poznatih zadataka iz zbirki.

Probni, takozvani kompozitni test polagaće i đaci sedmog razreda tokom naredne nedelje, od 13. do 18. maja. Oni su prva generacija koja će 2014. godine, osim pitanja iz srpskog i matematike na završnom ispitu, imati i jedan kombinovani test iz istorije, geografije, bilogije, fizike i hemije.

Za 70.385 osmaka koji u junu upisuju srednju školu ima dovoljno mesta, skoro 80.000. Ove godine je devet odsto osmaka manje nego prošle.

U gimnazijama ima 22 odsto mesta, u četvorogodišnjim stručnim školama 59 odsto, školama trećeg stepena 16 procenata, umetničkim školama dva procenta.

Za učenike koji će pohađati takozvane specijalne škole rezervisano je 835 mesta, a ukupna upisna kvota biće veća ukoliko 19 ogleda bude prevedeno u redovan sistem.

(Tanjug, foto ilustracija: Guliver/Getty Images/Thinkstock)

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nena

Zasto se sve ovo desava generaciji 99?

Djosla

Ubi nas latinica. . . -_-

Siniša Živković

Nepoznavanje pisma nikako ne može da bude \"neispunjavanje pravopisne norme\" zato što je to jednostavno neznanje jednog pisma koje nema nikakve veze s pravopisom. Drugo, deca moraju da znaju ćirilicu zato što je to naše zvanično pismo, a deca koja je ne znaju nepismena su i ne mogu se kažnjavati bodom manje već obaranjem na ispitu. Dakle, kompletan pristup ovom problemu proizvoljno je postavljen, naopako je rešen i poguban je i u vaspitnom smislu, a veoma dobro ilustruje zbrku u glavi onog ko nam decu obrazuje.

special image