Nadzor u vozilima javnog gradskog prevoza od juna bi mogao da bude rigorozniji, jer će „bus plus” karte kontrolisati najverovatnije oko hiljadu kontrolora.
Za sada nije odlučeno da li će oni platu dobijati od Direkcije za javni prevoz ili Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”, navodi "Politika".
Sistem naplate i kontrole karata nije u delokrugu najvećeg gradskog prevoznika od februara prošle godine.
Prema ugovoru sa gradom posao je poveren konzorcijumu koji čine firme „Apeks”, „Lanus” i „Kentkart”.
Oni su imali obavezu da nabavljaju, distribuiraju, organizuju kontrolu putnika i održavaju kompletan sistem.
Kao motivi za uvođenje moderne tehnologije i sistema „Bus plus” navođeni su poboljšanje funkcionisanja javnog gradskog prevoza, njegova modernizacija i smanjenje broja putnika koji se voze bez karte.
Broj „švercera” ne samo da nije smanjen, već je poslednjih meseci čak i opala prodaja dopuna za personalizovane i nepersonalizovane karte, navodi list.
U uvođenje novog sistema naplate i overe karata, satelitskog praćenja i obrade podataka, grad nije uložio ni dinar. Celokupno finansiranje moderne opreme i softvera palo je na teret tročlanog konzorcijuma. Oni , za uzvrat, na osnovu ugovora sa gradom, mesečno ubiraju 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.
U sve autobuse, tramvaje, trolejbuse i kompozicije „Bg voza” ugrađeni su validatori i dži-pi-es antene, a opremljeni su i računarski centri u 24 depoa, računajući i onaj glavni u Direkciji za javni prevoz u Ulici 27. marta.
Vrednost opreme se procenjuje na 12 miliona evra. Ugovorom sa konzorcijumom grad ima mogućnost da u roku od deset godina otkupi ceo sistem.
(MONDO, foto: MONDO, Petar Stojanović)