• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Bus plus mnogo veći rizik nego zalog"

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da je uvođenje Bus plus sistema u gradski saobraćajni prevoz mnogo veći rizik nego zalog za novi mandat gradonačelnika. Primena novog sistema naplate počela u GSP-u.

"Ovo je mnogo veći rizik nego zalog. Bilo je predloga da se sa ovim krene posle izbora", rekao je Đilas novinarima na okretnici tramvaja na Banovom brdu.

Gradonačelnik se jutros u pratnji novinara povodom početka upotrebe novog Bus plus sistema vozio tramvajem od okretnice na Banovom brdu do stanice Gospodarska mehana.

On je izrazio očekivanje da će "Bus plus" unaprediti kvalitet u prevozu, jer će Beograđani u svakom trenutku dobijati informacije na kojoj su stanici, kao i za koliko će stići vozilo dok su na stanici.

"Mi u gradu znaćemo tačan broj putnika u svakom autobusu i gde treba da pojačamo broj vozila, ali i da li su autobusi na svojim trasama. Mi se u poslednje dve godine dosta borimo da sprečimo eventualne malverzacije", rekao je Đilas.

Prema njegovim rečima, deo građana izrazio je bojazan da će prinošenjem kartica aparatu biti poznato gde se trenutno nalaze, ali je taj strah, kako je kazao, neopravdan.

"Ovih dana sam u kontaktu sa (poverenikom za informacije od javnog značaja Rodoljubom) Šabićem tim povodom. U naredna dva, tri dana nećemo obrađivati te podatke, dok ne donesemo odluke koje će precizirati u kojem roku se brišu ovi podaci i ko i u kojoj sitaciji može da ima njima pristup", rekao je Đilas.



Gradonačelnik je rekao i da će prihod Gradskog saobraćajnoj preduzeća (GSP) ovog meseca biti veći nego pre, kao i da će se ubuduće, ako prihod bude drastično veći, razmišljati o smanjenju cena karata u prevozu.

Primena novog sistema za naplatu karata u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) "Bus plus" počela je danas, a kontrolori će u prvih mesec dana zbog grešaka u overavanju karata samo upozoravati, ali ne i kažnjavati.

Novim sistemom predviđeno je da korisnici prevoza na ulazu u vozilo prinesu odnosno validiraju kartu na automatima - čitačima karata, koji će ih zvučnim signalom obavestiti da je vožnja naplaćena. U prvih mesec dana putnici će moći da ponište kartu i tokom vožnje.

Automati su postavljeni u svim vozilima GSP-a, "Laste", Bg voza i privatnih prevoznika, a u "Bus plusu" ne očekuju veće gužve.

Beograđani stariji od 65 godine, koji nisu izvadili Bus plus, moći će da koriste dosadašnje karte do 15. februara, a nove kartice da izvade od 5. do 15. februara. Za njih je trenutno obustavljeno izdavanje.

Reč je o vanrednim merama za smanjene gužvi za izdavanje Bus plus kartica, koje su uvedene zbog izuzetno hladnog vremena i velikog broja Beograđana koji su čekali poslednji dan da bi izvadili personalizovane kartice.



Direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac kazao je da je 1.851 vozilo opremljeno Bus plus sistemom i da je u vozila ugrađeno 6.400 validatora.

Prema poslednjim podacima do 30. januara je izdato 488.060 personalizovanih kartica, što je veći broj od do sada kupljenih markica, rekao je Šarac.

Otvoren je i operativno-kontrolni centar u kom će se obrađivati podaci o svim vozilima.

Pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz Goran Stanojević kazao je da će operateri u svakom trenutku znati gde se nalazi vozilo, brzinu kretanja vozila, a biće moguća i komunikacija operatera i vozača putem poruka.

Od 18. januara od kako je počela prodaja i dopuna nepersonalizovanih karata dopunjeno je 41.710 nepersonalizovanih kartica, a 80.000 sugrađana starijih od 65 godina uplatilo je svoje kontrolne markice za ovu godinu.

Postoje dve vrste nepersonalizovanih kartica - plastične koje će moći neograničeno da se dopunjavaju i važiće tri godine i nepersonalizovane papirne koje će važiti tri meseca. Postojaće i karte za jednu vožnju koje se ne overavaju i kupuju se kod vozaca.

(Beta/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image